سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانعی مطرح کرد؛

صرفه جویی ۸۰۰ میلیون دلاری با تولید مواد اولیه دارویی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: اگر بتوانیم مواد اولیه دارویی را در داخل کشور تولید کنیم می توانیم از ارزبری 800 میلیون دلاری جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت کاهش ارزبری در کشور، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک ستادهای فناوری به دنبال تولید محصولات ایرانی با کیفیت با فناوری بومی است که اگر این هدف به صورت کامل محقق شود، ارزبری کشور کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: یکی از حوزه های مهم در زمینه کاهش ارزبری، تولید داروهای مورد نیاز بیماران است. در این زمینه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تلاش زیادی کرده است و بر همین اساس تاکنون توانسته‌ایم از خروج عدد بزرگی از ارز کشور جلوگیری کنیم.

صرفه جویی ارزی با تولید مواد اولیه دارویی 

به گفته قانعی، اگر بتوانیم مواد اولیه دارویی را در داخل کشور تولید کنیم می توانیم از ارزبری 800 میلیون دلاری جلوگیری کنیم که می توان آن را به عنوان یک دستاورد بزرگ به حساب آورد.

وی همچنین تصریح کرد: وابستگی ایران به محصولات زیستی با حضور شرکت های دانش بنیان کاهش خواهد یافت. محصولاتی که نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده کشور دارند.

پایان پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.