سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامی در صحن علنی:

وزارت علوم تمام تلاش خود را برای تأمین امکانات دانشجویان به کار می‌گیرد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات رفاهی دانشجویان به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال، ولی داداشی نماینده مردم آستارا درباره علت عدم ارائه خدمات رفاهی مناسب به دانشجویان دوره دکترا، گفت: ما در سال‌های گذشته و به ویژه دهه اخیر شاهد رشد قابل توجهی در توسعه آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف کشور بوده‌ایم.

وی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی موجب ارتقاء جایگاه علمی کشور شده و ظرفیت بسیار بالایی برای رشد کشور است، به همین جهت وزارت علوم تلاش خود را صرف فراهم کردن امکانات رفاهی آنان می‌کند.

غلامی افزود: امکانات رفاهی دانشجویان باید از منابع مختلفی تأمین شود، صندوق رفاه دانشجویان یکی از منابع دریافت امکانات برای دانشجویان است که آنان هم این امکانات را بر اساس ردیف‌های بودجه مصوب مجلس در اختیار ما قرار می‌دهند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر اساس آن چیزی که در مجلس و در قالب بودجه تصویب می‌شود، تلاش می‌کنیم این منابع را به خوبی برای ارائه خدمات مختلف به دانشجویان تخصیص دهیم.

غلامی ادامه داد: زمانی که ما تمهیدات خود برای افزایش خدمات رفاهی به دانشجویان را به مجلس ارائه می‌کنیم، معمولا در زمان بررسی لایحه بودجه به دلایل مختلفی به نتیجه نمی‌رسد، امیدواریم که برای سال ۹۹ بتوانیم بودجه این بخش را افزایش دهیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۹۷ از اعتبارات مصوبی که داشتیم، ۴۰ درصد بیشتر تخصیص نیافت که باید این مشکلات حل شوند.

وی افزود: از مجموع ۶۴۰ میلیارد تومان درآمد عمومی و اختصاصی که وزارت علوم در سال ۹۷ داشته، حدود ۲۰۶ میلیارد تومان صرف اعطای وام و تهسیلات رفاهی به دانشجویان دکترای روزانه و شهریه پرداز شده است.

غلامی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های صندوق رفاه دانشجویان برای حل مشکلات آنان قابل توجه است، تأکید کرد: در سال ۹۷، ۱۵۷ میلیارد تومان وام ویژه به دانشجویان دکترا پرداخت کرده‌ایم که نسبت به سال ۹۴ حدود ۸۰۰ درصد رشد داشته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: این دانشجویان علاوه بر دریافت وام تحصیلی می‌توانند از حدود ۱۹ نوع وام دیگر صندوق رفاه مانند وام ازدواج، سفر به عتبات عالیات، ودیعه مسکن و پایان نامه و ... استفاده کنند.

وی گفت: همچنین بیش از ۷۵ درصد از دانشجویان دوره دکترا متقاضی اسکان در سرا‌های دانشجویی بوده‌اند که تا حدود زیادی این مسئله محقق شده و مابقی دانشجویان از تسهیلات وام ودیعه مسکن استفاده می‌کنند.

غلامی گفت: البته بنده قبول دارم که درباره تأمین خوابگاه دانشجویی متأهلین کمبود داریم که تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.