سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر دادگستری با رئیس قوه قضاییه عراق مطرح شد؛

وجود بیش از ۲۰۰ زندانی ایرانی در زندان‌های عراق

وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر ۳۲۹ زندانی ایرانی در زندان مرکزی عراق نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز علیرضا آوایی وزیر دادگستری با فایق زیدان رئیس قوه قضاییه عراق دیدار گفتگو کرد.

آوایی وزیر دادگستری در این دیدار گفت: ما به قوانین شما احترام می‌گذرایم، اما از مجموعه قضایی شما انتظار داریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه گاهی اوقات ایرانیان به دلیل جرائمی در کشور عراق گرفتار می‌شوند، گفت: ما تقاضا داریم افرادی که جرائم سبکی دارند و مجرم حرفه‌ای نیستند به خصوص افراد مسن با آن‌ها با رفعت برخورد سود و احکام صادر با جرائم تناسب داشته باشد و برای ملاقات خانواده زندانیان مساعدت صورت گیرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در طول سال اتباع دو کشور با یکدیگر دیدارمی کنند، گفت: این حجم از روابط نیازمند روابط گسترده‌ای و از دولت عراق برای پذیرایی از مردم ایران تشکر می‌کنم.

آوایی گفت: از سال ۱۳۹۰ بین ایران و عراق ۴ توافق نامه استرداد محکومان امضا شده است و در حال حاضر ۳۲۹ زندانی ایرانی در زندان مرکزی عراق نگهداری می‌شوند.

اوایی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم با نظر آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه، کمیسیون مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شود تا در رابطه با مسائل مشترک و اختلافی بحث و تبادل نظر کنند.

در ادامه فایق زیدان رئیس قوه قضاییه عراق گفت: توافق نامه‌های در دیدار‌های قبل بین ایران و عراق امضا شده است که لازم است این توافق نامه‌ها تکمیل شوند.

او افزود: بین وزارت دادگستری ایران و عراق ۴ توافق نامه در مورد استرداد محکومان، تبادل نظرات و .. امضا شده و لازم است این توافق نامه‌ها مجدد بررسی شوند و در قالب یک توافق نامه به امضا برسند.

رئیس قوه قضاییه عراق بر روی موضوع استراد محکومان بین دوکشور تاکید کرد و گفت: استرداد محکومان و مجرمان مسئله مهمی است، زیرا با احساسات خانواده‌ها ارتباط دارد.

او گفت: خون مردم عراق و خون مردم ایران در نبرد علیه باطن در کنار هم به زمین ریخته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.