سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از هفت میلیون تن کالا از گمرک‌های بوشهر

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از هفت میلیون و ۳۳۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور بازیار افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزی و صیفی بوده است.

وی بیان کرد: در سه ماه امسال بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، حدود ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار از گمرکات صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۴ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر ادامه داد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، برزیل، قطر، پاکستان، عراق و ترکیه مقصد کالا‌های صادراتی گمرک‌های استان بوده اند.

بازیار با اشاره به کاهش کالاهای وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر، گفت: در سه ماه امسال بیش از صد هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۵۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۷ و ارزش ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی عمده کالا‌های وارداتی را کره، چای سیاه، لاستیک، خودروی سواری، موز، یراق آلات، تخمه آفتاب گردان و قطعات خودرو عنوان کرد که بیشتر از کشور‌های چین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، سریلانکا، کویت، ایتالیا، کره جنوبی و تایوان وارد شده‌اند.

انتهای پیام/ک

صادرات بیش از دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.