سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سفر گردشگران عمانی به ایران

معاون رئیس جمهور در بازدید از دهکده طبیعت قزوین از افزایش ۱۴۰ درصدی سفر گردشگران عمانی به کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مونسان معاون رئیس جمهور در بازدید از دهکده طبیعت قزوین گفت:برنامه لغو روادید با کشور عمان را داشتیم که بر اثر آن در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۴۰درصدی سفر گردشگران عمانی به کشور بودیم.

مونسان با بیان اینکه لغو روادید یکطرفه با چین از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی است، گفت: کشور چین در سال گذشته ۱۵۰ میلیون نفر خروجی گردشگر داشته است و در تلاشیم سهمی از این گردشگران چینی را داخل ایران داشته باشیم و هدف گذاری ما در مرحله اول یک میلیون نفر و مرحله دوم ۲ میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: آمار گردشگران ورودی به کشور علی رغم تبلیغات منفی دشمنان از ۵میلیون و‌صدهزار نفر به ۷.۸ میلیون نفر رسیده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: یکی از مشخصات بخش گردشگری سرعت ایجاد شغل است که تقریبا دو و نیم برابر بخش‌های دیگر اقتصاد است؛ این موضوع در واقع با حداقل سرمایه اتفاق می‌افتد، یعنی با حدود ۵۰ تا۶۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در این بخش می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

مونسان افزود: این رقم در بخش صنعت و کشاورزی ۱۰ برابر و بیشتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری در دنیا، به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل در حوزه گردشگری است، گفت: ما هم در سال‌های اخیر جزو سازمان‌های پیشرو بودیم و مجموعه گردشگری و میراث فرهنگی توانسته است ۲۰۳ هزار شغل ایجاد کند.

مونسان با دعوت از مردم برای سفر به استان قزوین گفت: استان قروین دارای جاذبه‌های فراوانی است و توصیه می‌کنم که مردم حتما به این شهر سفر کنند و از مجموعه هزار و ۴۰۰ هکتاری باراجین به ویژه دهکده طبیعت که گونه‌های جانوری کم نظیری دارد و حیوانات در فضای طبیعی نگهداری می‌شوند دیدن کنند.

وی اضافه کرد: منطقه باراجین با نزدیکی زیاد به شهر قزوین دارای ظرفیت مناسب برای بازدید گردشگران است و واقعا جا دارد که هم از داخل کشور و هم خارج از کشور توریست به این شهر سفر کند.

معاون رییس جمهور افزود: قزوین این ظرفیت را دارد که مسافر تا یک هفته در این شهر بماند، اما می‌توان با تدارک تور‌های یک روزه و معرفی بیشتر مکان‌های تاریخی و طبیعی این شهر، مسیر گردشگر پذیری را برای استان قزوین را هموار کرد.


بیشتر بخوانید : سرمایه گذاری ۱۸۰هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری کشور

بازدید معاون رئیس جمهور از دهکده طبیعت قزوین

حمله ناگهانی شیر در بازدید مونسان از دهکده طبیعت قزوین

سفر معاون رئیس جمهور به قزوین


انتهای پیام/ک

سفر معاون رئیس جمهور  به قزوین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.