سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از حافظان قرآن در بوشهر

٤٠ نفر از حافظان قرآن کریم استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و افتتاحیه سال تحفیظی ٩٨ افزود: انس با قرآن کریم که سراسر نور هدایت است، توفیقی است که نصیب همه انسان‌ها نمی شود.

فاطمه کرمپور از فعالیت ٨٠ موسسه فعال قرآنی و بیش از ٣٠٠ خانه قرآن شهری و روستایی خبر داد و افزود: استان بوشهر مهد فعالیت‌های قرآنی است و یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج و فعالیت های قرآنی است که در استان بوشهر به صورت جدی و زیربنایی به آن پرداخته می‌شود.

وی  با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به آموزش ١٠ میلیون حافظ قرآن تا سال ١٤٠٤، بیان کرد: در یک سال گذشته ٤٠ نفر از نوجوانان و جوانان موسسه نورالثقلین استان بوشهر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند که این فعالیت با همکاری موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی علیه السلام استان فارس صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ٩٠ نفر از نوجوانان و جوانان استان بوشهر اکنون حافظ کل قرآن کریم هستند، گفت: برای دوره جدید ٥٠٠ نفر از نوجوانان و جوانان برای حفظ کل قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند.

در این مراسم از چهار نفر از ٤٠ حافظ قرآن کریم شامل چهار برادر و ۳۶ خواهر با اهداء تندیس و گواهینامه حفظ کل قرآن قدردانی شد.

در میان تجلیل شدگان اولین بانوی حافظ کل قرآن استان، کم سن ترین با ۱۲ سال سن و جهاندیده ترین با ۶۰ سال سن حضور داشتند.

اجرای تواشیح و بیان خاطرات از زبان رضا عبدالله زاده پیشکسوت قرآنی استان بوشهر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ک

از حافظان قرآن استان بوشهر قدردانی شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.