وی گفت: معاونت آموزش ابتدایی سه دفتر دبستان، پیشدبستانی و آموزش عشایری و توسعه عدالت آموزشی وجود دارد و بیش از ٨ میلیون دانشآموز و ۶۵درصد از مدارس در دوره ابتدایی است.
حکیم زاده با اشاره به رویکردهای اصلی معاونت آموزش ابتدایی، اظهارکرد: پیاده کردن روح سند تحول بنیادین و محور قرار دادن تربیت در آموزش ابتدایی اولویت و مدنظر است.
معاون آموزش ابتدایی بابیان اینکه سرمایهگذاری در سالهای اولیه کودکی در پیشدبستان است، گفت: کلید تحقق عدالت آموزشی در دوره پیشدبستانی است و این دوره تأثیر و نقش زیادی در تربیت کودکان دارد و فرصتهای برابر در یادگیری را فراهم میکند.
وی تصریح کرد: دولت ردیف بودجه به دوره پیشدبستانی تخصیص داد، با اختصاص این ردیف توانستیم کودکان در مناطق کم برخوردار کشور را تحت پوشش این دوره قرار دهیم.
حکیم زاده بیان کرد: شاخص پوشش پیشدبستانی، تنها شاخص نظام آموزشی است که مناطق محروم وضع بهتری دارند و ٧۴درصد نوآموزان در کشور تحت پوشش دوره پیشدبستانی هستند.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه دومین رویکرد پرهیز از بزرگ سال پنداری کودکان است، اظهار کرد: در دوره ابتدایی از بستر هنر، ورزش و فعالیتهای دست ورز استفاده میکنیم وفعالیتهایی مانند؛ قصهخوانی، اتاق بازی و یادگیری، جایگزینی تکالیف مهارت محور بهجای مشق شب، حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور از این قبیل برنامهها است.
وی بابیان اینکه نباید دانش آموزان را باکلاسهای تستزنی درگیرکنیم، گفت: اصلیترین و مهمترین سرمایههای کشور، کودکان دوره ابتدایی هستند که از سرمایه نفت، معدن مهمتر هستند و حمایت از حریم کودکان و رشد آنان برای دستیابی به حیات طیبه را اولویت خود قرار دادهایم.
حکیم زاده با اشاره به مهمترین چالشها در معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: در معاونت آموزش ابتدایی ۵١درصد پست خالی وجود دارد و با اینوجود همکاران در این معاونت تلاش مضاعف میکنند تا برنامهها و فعالیتها بهخوبی انجام بگیرد.
وی با اشاره به اینکه موازی کاریها باعث صرف انرژی بیشتر و اتلاف سرمایه میشود و عدم رسیدن به نتیجه مطلوب میشود، اظهار کرد: باید از انجام موازی کاریها در معاونتها جلوگیری شود، ازجمله اینکه معاونت آموزش ابتدایی متولی بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بیسوادی است و این موضوع را پیگیری میکند.
انتهای پیام/