سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات سابق پاکستانی درباره دخالت آمریکا در روابط اسلام آباد با مسکو هشدار داد

وزیر خارجه سابق پاکستان ضمن هشدار به آمریکا در خصوص دخالت در روابط اسلام آباد و مسکو اعلام کرد واشنگتن نمی‌تواند بر توسعه همکاری‌های پاکستان و روسیه تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض کهو کهر، وزیر خارجه سابق پاکستان نسبت به دخالت آمریکا در روابط اسلام آباد با مسکو هشدار داد و اعلام کرد واشنگتن نمی‌تواند بر توسعه همکاری‌های پاکستان و روسیه تاثیر بگذارد.

کهو کهر گفت: روابط ما با روسیه به شکل قابل توجهی بهبود یافته و کاملا دوستانه است. ما از روسیه برای کمک هایش قدردانی می‌کنیم. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در پاکستان بسیار مورداحترام است و ما خوشحالیم که روابط ما با روسیه بهبود یافته است. فکر نمی‌کنم آمریکا بتواند در روابط پاکستان با روسیه نفوذ کند. روابط ما با آمریکا بسیار پیچیده است؛ چراکه مواضع آن‌ها مدام در حال تغییر است.

این دیپلمات پاکستانی از تمایل دولت اسلام آباد برای توسعه همکاری‌های اقتصادی خود با مسکو خبر داد و سرمایه گذاری روسیه در بخش اقتصادی پاکستان را اتفاقی خوشایند توصیف کرد.

کهو کهر با اشاره به اینکه تنش‌های میان روسیه و کشور‌های اروپایی ناشی از سیاست‌های آمریکاست، ابراز امیدواری کرد که سران اروپایی در آینده برای توسعه روابط خود با روسیه تلاش خواهند کرد.

کهو کهر، بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ وزیر امور خارجه پاکستان بود. او پیش از خدمت در وزارت خارجه پاکستان، سفر این کشور در هند، آمریکا و چین بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.