سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف گذاری افزایش بیش از ۲۰۰ هزار تنی تولیدات دامی استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از هدف گذاری افزایش بیش از ۲۰۰ هزار تنی تولیدات دامی استان ظرف سه سال آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات دامی استان در سال گذشته را بیش از ۴۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت : این تولیدات ظرف سه سال آینده به بیش از ۶۷۱ هزار تن خواهد رسید.

وی میزان تولید شیر در استان را در سال گذشته به عنوان سال پایه ۳۳۶ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان تولید شیر استان ظرف سه سال آینده به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

خانی راه اندازی واحد‌های راکد و غیرفعال، افزایش بهره وری، اصلاح نژاد گاو‌های شیری صنعتی و نیمه صنعتی، ایجاد و توسعه واحد‌های پرورش گاو شیری، ایجاد و توسعه واحد‌های پرورش گاومیش را از برنامه‌های استان برای افزایش تولید شیر خام ظرف سه سال آینده عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس میزان تولید فعلی گوشت قرمز استان را ۳۶ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد و افزود: این تولیدات ظرف سه سال آینده به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای افزایش تولید گوشت قرمز در استان توسعه واحد‌های پرورش دام، برگرداندن واحد‌های غیر فعال به بخش تولید، بهبود مدیریت در واحد‌های پرورش دام، تامین نیاز‌های علوفه واحد‌های پرواربندی، بهبود جایگاه نگهداری دام، ایجاد و توسعه پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری، ایجاد و توسعه واحد‌های گوسفند داری صنعتی و نیمه صنعتی در برنامه است.

خانی در ادامه میزان تولیدات سالانه گوشت مرغ در استان را در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۵۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان تولید ظرف سه سال آینده به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.

خانی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بیش از یازده هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان این تولیدات ظرف سه سال آتی به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه استفاده از تمامی ظرفیت‌های پرورش طیور و ایجاد و توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار را از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای افزایش میزان تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در استان عنوان کرد.

این مسئول اشاره‌ای هم به تولیدات سالانه عسل در استان کرمانشاه داشت و افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۴۲۰۰ تن عسل در استان تولید می‌شود که این میزان ظرف سه سال به شش هزار تن خواهد رسید که این هدفگذاری با افزایش بهره وری کلنی‌های موجود و خرید و پرورش ملکه زنبور عسل شدنی است.

وی در ادامه با بیان استان کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای توسعه دامپروری دارد، گفت: بخش دامپروری از گذشته به عنوان یکی از مهمترین زیربخش‌های کشاورزی تامین کننده بخش قابل توجهی از پروتیین حیوانی مورد نیاز استان بوده و نقش موثری در تامین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی ایفا می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

تولیدات دامی ظرف سه سال آینده به بیش از ۶۷۱ هزار تن خواهد رسید

 

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.