سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

تولید پژو ۳۰۱ براساس پلت فرم داخلی است

یکه زارع با بیان اینکه ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده است، گفت: محصولی که تولید می‌کنیم متعلق به ایران و بر اساس پلت فرم داخلی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز کرد. پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو، بدون اتکا به پژو، تولید خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکای به پژو خواهد رسید.

یکه زارع گفت: درحال حاضر بدون اتکا به پژو خودمان در ایران خط تولید پژو را در دست گرفته ایم. خوشبختانه کارهای خوبی انجام گرفته است؛ این در شرایطی است که در شهریور امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: محصولی که تولید می‌کنیم متعلق به ایران و بر اساس پلت فرم داخلی است. این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده ایم.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو درباره قیمت و هزینه تولید خودرو بیان کرد: در مجموع حدود ۶۰ میلیون یورو برای تولید خودرو سرمایه گذاری صورت گرفته است.

صنایع پتروشیمی، ناتوان در ساخت ساده ترین قطعات

در ادامه مازیار بیگلو،  رئیس انجمن قطعه سازان ایران  ظهار کرد: نوع پلیمبری این پروژه خاص بود و سالها بود که هم افزایی این چنینی نداشتیم. زمان اجرای این پروژه بسیار مهم بود و در سخت‌ترین و کوتاهترین زمان قطعه سازان وارد عمل شدند.

بیگلو تصریح کرد: برای اولین بار است که هیچ شریک خارجی در سالن ننشسته است . فریادهای ما مبنی بر اینکه می‌توانیم خودمان طراحی کنیم و نیازی به شریک خارجی نداریم، اکنون به ثمر نشسته است.

به گفته وی، نتیجه تحریم ها خودکفایی بود و توانستیم ماشین تمام ایرانی بسازیم.

وی افزود: آنقدر که تحریم های داخلی برای ما مشکل به وجود آورد، تحریم خارجی بر ما اثرگذار نبود.

بیگلو درباره صنعت قطعه سازی گفت: هنوز صنعت فولاد نمی‌تواند جواب ما را بدهد. قطعه سازی با ۶۰ صنعت در ارتباط است و ما برای پیشرفت،  به کمک این ۶۰ صنعت احتیاج داریم.  تاسف دارد مملکتی که صنایع پتروشیمی پیشرفته دارد؛ هنوز نمی‌تواند ساده ترین قطعات را تولید کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.