سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۷ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد/ این دانشگاه جزء چهار دانشگاه برتر در کشور است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزدگفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی وزارت کشور جزء چهار دانشگاه برتر در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید حیدرمیر فخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد جزء چهار دانشگاه بررتر در کشور است، گفت: طبق آماررسمی بیش از ۸۰ درص فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند که در استان این آمار روبه افزایش است.

وی افزود: در راستای توسعه متوازن با همکاری مسئولان کار گاه‌های آموزش این دانشگاه به همه امکانات مجهز شدند.

افزایش ۱۷ رشته جدید  دردانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد 

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درس‌های ارائه شده در کلاس‌های عملی، مهارتی، کارگاهی و آزمایشگاهی است، افزود: این دانشگاه توانسته ۱۷ رشته جدید متناسب با نیاز جامعه که اکثر فارغ التحصیلان مشغول به کار می‌شوند را داشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد ادامه داد: با تهیه زیر ساخت‌های استاندارد که وزارت علوم تعیین کرده است اخیرا ۱۰۷ نفر جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد و مشغول به کار شدند.

وی افزود: با اعتمادی که دانشجویان و دانش آموزان نسبت به دانشگاه دارند امیدواریم بتوانیم این بودجه‌ها را به سمت کارگاه و آزماشگاه‌ها هدایت کنیم که خروجی آن‌ها تکنسین‌ها و آچار به دست و مهارت محوری باشند که بتوانند نیاز صنایع استان را مرتفع کنند.

فخرالدینی گفت: با توجه به وجود زیر ساخت‌ها به کار گاه‌ها وآموزشگاه‌ها در یزد در تلاشیم از موازی کاری پرهیز واز سایر امکانات در دانشگاه‌های استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به همکاری دیگر دانشگاه‌های استان گفت:با همه دانشگاه‌های استان همکاری خوبی داریم به طوری که کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه در ساعاتی که نیازنداریم در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و به تبع آن از امکانات دیگر دانشگاه‌ها که نیاز ندارند استفاده خواهیم کرد.

فخرالدینی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان صنعتی است، گفت: این دانشگاه از تجهیزات خوبی برخوردار است در این راستا می‌توانیم با اجرای طرحی با نام طرح برند ملی با صنایع همکاری مشترک داشته باشیم که اگر صنایع نیاز دارند از کارگاه‌های ما استفاده کنند و ما نیز از امکانات آن‌ها استفاده و نیاز صنایع را مرتفع کنیم.

فخرالدینی با اشاره به  ۲۰ میلیارد تومان جذب بودجه پژوهشی از  افزایش دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه‌های استان خبر داد.

وی گفت: ۳۰ تا ۳۵ در صد دانشجویان استان دختر و ما بقی پسر هستد و ۶۰ در صد این دانشجویان غیر بومی هستند که رشته کامپیوتر، مدیریت مالی، طراحی دوخت، گرافیک و مدیریت خانواده از رشته‌هایی است دختران در این دانشگاه آموزش و وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد سالانه حدود چهار هزار ظرفیت جذب نیرو دارد.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.