سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایلوت آموزش تا اشتغال گلیم بافی در درمیان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی به صورت پایلوت در درمیان برای حداقل ۵۰ نفر از بانوان این شهرستان اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی بانوان مستعد شهرستان درمیان پس از شناسایی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: ورود به تولید، اشتغالزایی و بازاریابی برای فروش محصولات، از رویکرد‌های اجرای این طرح آزمایشی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح شناسایی و بالفعل کردن استعداد‌های بالقوه برای توسعه همه جانبه روستا‌ها است، گفت: طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی در نیمه اول امسال اجرایی می‌شود و در صورت وجود متقاضی بیشتر تعداد افراد آموزش دیده افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان و ضرورت توسعه مشاغلی غیر از کشاورزی، توجه به صنایع دستی و مشاغل خانگی به خصوص در سطح روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نخعی گفت: هنر گلیم بافی به عنوان هنر اصیل استان در شهرستان‌های مختلف و با نقوشی خاص که معرف فرهنگ اصیل مردم منطقه است، ظرفیتی محسوب می‌شود که نیاز به معرفی و توسعه دارد.

نخعی ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و معرفی این هنر اصیل بومی خراسان جنوبی از تأکیدات طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی است.

گلیم نوعی فرش بدون پرز است که با درگیری تار و پود و تزئینات زیاد بافته می‌شود. نقوش در گلیم با عبور دادن پرز‌های رنگی از بین تار‌ها نقش می‌بندد. این نقوش غالباً به صورت هندسی و انتزاعی با الهام از طبیعت و شرایط اقلیمی و جغرافیایی پیرامون هنرمند بافته می‌شود.

شهرستان درمیان یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی است. این شهرستان پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع وسعت دارد.
انتهای پیام/ب


طرح پایلوت آموزش تا اشتغال در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.