سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام احمدی میانجی مطرح کرد؛

مختومه شدن ۳ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف

رئیس سابق شورا‌های حل اختلاف گفت:در سال ۹۷، ۳ هزار و ۸۷۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف مختومه و ۲۰۴ هزار پرونده اعتراض به دادگستری استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم شورا‌های حل اختلاف در دفتر رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی احمدی میانجی رئیس سابق شورا‌های حل اختلاف در این مراسم اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته بار‌ها از رئیس قوه قضائیه به صورت شفاهی و کتبی درخواست کردم که از کار برکنار شوم و مدیر جوان روی کار بیاید.

وی افزود: از رئیس قوه قضائیه که با استعفای بنده موافقت کردند تشکر می‌کنم و آقای مظفری جایگزین بنده شدند که ایشان هم از من جوان تر هستند و هم مراحل تمام مراحل قضایی را طی کرده اند در صورتی که بنده نه قاضی هستم و تاکنون پرونده‌ای را رسیدگی نکردم و حتی یک پرونده را ورق نزده ام.

وی گفت: در طول عمرم تا کنون دو بار کار مخلصانه انجام دادم و بابت آن از خدا تقاضای اجر دارم؛ یکی دو سال کار در استان گیلان و دیگری کار در شورای حل اختلاف است.

احمدی میانجی بیان کرد: کارکنان شورا‌های حل اختلاف افراد مخلصی هستند که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند.

رئیس سابق شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: با کار‌های انجام شده توانستیم بحث بیمه و بیمه تکمیلی کارکنان شور‌های حل اختلاف را برطرف کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی بیان کرد: در زمان ریاست محروم آیت الله هاشمی شاهرودی در ریاست قوه قضائیه به گونه‌ای با شورا‌های حل اختلاف برخورد شد که باعث شد کارکنان قوه قضائیه به جای اینکه تصور کنند یک معین کنار آن‌ها قرار گرفته است فکر می‌کردند که برایشان هوو آورده شده است و توجه بیش از حد هم به یک دستگاه خوب نیست و همین موضوع باعث شد در آن زمان ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف شناخته نشود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۳ هزار و ۸۷۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف مختومه و ۲۰۴ هزار پرونده اعتراض به دادگستری استان ارسال شد، افزود: از رفتن ۳ میلیون و ۶۰۰ پرونده نیز به دادگستری‌ها جلوگیری شد.

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: بیشتر دادستان‌های استان‌ها در شهر‌ها غریب هستند و برای استان‌های دیگر هستند و کارکنان شورا‌های حل اختلاف می‌توانند بازوی آن‌ها باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس جدید شورا‌های حل اختلاف گفت: امروز شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگستری‌ها منشا خدمات زیادی در مصالحه پرونده‌های کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.