سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ هزارمعلول در خراسان رضوی زیرپوشش بهزیستی هستند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ هزارمعلول از ۱۹۰ مرکز توانبخشی زیرپوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مسعود فیروزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی شفق در نیشابور گفت: در ۳۱ شهرستان استان خراسان رضوی ۱۹۰ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی فعال وجود دارد که بیش از ۶ هزار نفر از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند و ماهیانه به ازای هر یک از این افراد چهار میلیون تا ۹ میلیون ریال یارانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: ماهانه حدود ۶ تا هشت میلیارد ریال یارانه به مراکز مختلف تحت نظارت بهزیستی در این استان پرداخت می‌گردد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای چهارمین سال متوالی توانبخشی و ستاد مناسب سازی بهزیستی خراسان رضوی رتبه اول را در کشور کسب کرد و در حوزه ساماندهی سالمندان جزو چند استان برتر قرار گرفت.

فیروزی افزود: در جشنواره معلولین ورزشکار کشور که در بابلسر و تنکابن برگزار شد مردان معلول این استان رتبه اول و زنان معلول رتبه سوم کشور را کسب کردند.

وی با بیان اینکه ۳ درصد از ظرفیت استخدام سازمان‌های دولتی به افراد دارای معلولیت اختصاص دارد ادامه داد: توانمند سازی با فراهم ساختن امکان حضور معلولان در عرصه‌های مختلف اجتماعی حاصل می‌شود و قید شرط عدم معلولیت در دفترچه‌های استخدامی ادارات و سازمان‌ها نادیده گرفتن حقوق شهروندی ۱۵ درصد از افراد جامعه است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: حلقه طلایی توانمند سازی معلولان فراهم آوردن امکان حضور آنان در جامعه است و در این راستا برای اولین بار مجمع خیرین مناسب ساز در استان خراسان رضوی برای مناسب سازی ادارات و فضای شهری تشکیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور نیز در این مراسم گفت: امروز چرخه توانبخشی افراد کم شنوا در نیشابور با بهره برداری از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی تکمیل شد.

علی صدر افزود: یک هزار و ۸۵۰ معلول ذهنی و یک هزار و ۲۸۳ ناشنوا در نیشابور وجود دارد که درصد قابل توجهی از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این مراسم مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی پسران بالای ۱۴ سال شفق و مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی طنین به بهره برداری رسید.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

مراسم افتتاح مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی شفق در نیشابور برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.