طاهری، با اشاره به مراحل تنظیم سند راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: این سند با انتخاب متدولوژی مناسب و بازنگری بخشهای مهم شامل ماموریت، چشم انداز، اهداف کلان، راهبردها و شاخصهای آن و همچنین آنالیز بازار مخابراتی همراه با شناسایی نیاز ذینفعان و تحلیل محیط بیرونی تنظیم شده است.
وی، با اشاره به ماموریت اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان پیشران تحول دیجیتال کشور، بر ضرورت توسعه و باز مهندسی زیرساختهای اصلی شبکه ملی اطلاعات، امنیت و پایداری، افزایش کیفیت خدمات، کاهش قیمت تمام شده خدمات و گشایش بازار برای حضور موثر بخش غیر دولتی در کنار وظایف حاکمیتی تاکید کرد.
معاون راهبردی و توسعه کسب وکار، گفت: ایجاد زنجیره همکاریهای تجاری منسجم، کسب سهم از بازارهای منطقهای هدف، توسعه متوازن ابعاد حاکمیتی و تجاری و همچنین ارتقاء بهره وری کسب و کار از اهداف کلان سند راهبردی شرکت است که بر مبنای این اهداف، راهبردها و نقشه راهبردی این سند نیز طراحی و تنظیم شده است.
وی تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی همراه با واقعیتهای بازار و نیز روند کاربردها و ظرفیت مالی این شرکت، برنامه ریزی شبکه را از حالت سنتی بر مبنای تقاضا خارج و نظام برنامه ریزی شبکه را پیچیدهتر کرده است.
طاهری، خاطرنشان کرد: در تهیه این سند از اسناد بالادستی از جمله سیاستهای کلی نظام و قانون برنامه ششم توسعه کشور، سند برنامه راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم، سند "تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات" مصوب شورای عالی فضای مجازی و نظرات اکثر خبرگان شرکت و سایر اسناد بالادستی مرتبط استفاده شده است.
انتهای پیام/