سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

باید از جریان مقاومت در برابر طاغوت حمایت کنیم/نمی توانیم نسبت به ظلم هایی که به مظلومین می شود بی تفاوت باشیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت:نمی‌توانیم نسبت به ظلم‌های استکبار به مردم مظلوم فلسطین و نیجریه بی‌تفاوت باشیم‌.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در ویژه برنامه میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع) که در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ائمه معصومین (ع) همگی جامع تمام فضایل اخلاقی بودند، اما در این میان برخی از این حضرات به یک فضیلت خاص معروف هستند، از جمله شهره بودن پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام علی بن موسی الرضا (ع) به رأفت و رئوف بودن.

وی با بیان اینکه رأفت امام رضا (ع) تنها معطوف به دنیا نیست، بلکه در روز قیامت نیز این امام رئوف (ع) دستگیر مردم خواهند بود، تصریح کرد: هیچکس از درگاه این امام رئوف و مهربان ناامید برنخواهد گشت؛ بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) درگاه نامیدی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت تحول رفتاری زائران در زیارت، گفت: باید بین زائر و امام سنخیت باشد، اگر می‌خواهیم رأفت امام رضا (ع) از ما دستگیری کند، ما هم باید دلی رئوف و مهربان نسبت به مردم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه دلی که رحم و عطوفت ندارد و اهل مهر‌ورزی و دلسوزی نیست، سنخیتی با این امام رئوف ندارد، افزود: رأفت این امام رئوف شامل کسانی می‌شود که در دل و زندگی آن‌ها رأفت خدا متجلی است.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) همانگونه که در برابر نیازمندان، مظلومان و مؤمنان در اوج مهربان و رأفت است، در برابر مستکبران از موضع مظلومین دفاع می‌کند و به ظالمان نهیب می‌زند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام در هجرت سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز خود از مدینه به خراسان از هر فرصتی بر آشکار کردن چهره حقیقی طاغوت و فریاد و نهیب زدن به مستکبران استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی امام رضا (ع) را تجلی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُم» دانست و افزود: امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب، دست رد به سینه طاغوت زمان می‌زنند و اعلام می‌دارند که اگر می‌خواهید مؤمن باشید باید با ظلم و ظالمین زمان مبارزه کنید.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از ایمان با تسلیم و تحت حکومت ظالم و طاغوت بودن سازگار نیست، تصریح کرد: امام رضا (ع) از هر موقعیت و فرصتی برای مبارزه با ظلم، ظالمین و طاغوت‌ها استفاده می‌کردند و ما باید پیروی این امام همام باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت با معرفت حضرت ثامن الحجج (ع) یعنی جاری شدن معارف، آموزه‌ها، سخنان و کلمات امام رضا (ع) در تمام معاشرت‌ها، ارتباطات و تمام شئون زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی زائر.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه آن زیارتی کامل و موجب ترقی انسان می‌شود که عارفا بحقه باشد، افزود: نباید فقط به دنبال طواف جسم به گرد ضریح منور باشیم، اگر چه این طواف بسیار ارزشمند و مبارک است، اما نباید از طواف قلب و روح گرد معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غافل باشیم.

وی تصریح کرد: با تأسی به این امام همام باید با دیگر بندگان خدا مهربان باشیم، از فقرا و نیازمندان به میزان توان دستگیری کنیم، در مسائل سیاسی و اجتماعی ضد ظالمین، مستکبرین و طاغوت‌های زمان عمل کنیم و از جریان مقاومت و جریاناتی که در برابر طاغوت ایستادند، حمایت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما به عنوان یک مسلمان و شیعه نمی‌توانیم نسبت به ظلم‌هایی که نسبت به مظلومین عالم می‎شود، نسبت به ملت مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمان بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به ظلم‌ها و جنایات علیه شیعیان کشور نیجریه افزود: در یک حمله چند تن از فرزندان شیخ زکزاکی با جنایات مستکبران در نیجریه به شهادت رسیدند، مسلمان حقیقی و پیروی مکتب اهل بیت (ع) نمی‌تواند نسبت به این مظلومیت‌ها بی‌تفاوت باشد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

سخنرانی تولیت آستان قدس در روز میلاد امام رضا (ع)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.