سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

تدوین بودجه ۲ سالانه برای پایداری و اطمینان بیشتر

نوبخت گفت: برای پایداری بودجه مقرر شد افق منابع و مصارف آن به صورت ۲ ساله در نظر گرفته شود تا با اطمینان بیشتر نسبت به آینده عمل کنیم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه درباره جلسه غیرعلنی مجلس درخصوص اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور گفت: برای اصلاح ساختار بودجه چهار محور مشخص شد که عبارتند از درآمد‌های پایدار که جایگزین نفت می‌شود؛ بخش هزینه‌هایی که از آن به عنوان هزینه‌های کارآمد یاد می‌کنیم؛ بخش ثبات‌سازی در اقتصاد برای توسعه و نهایتا اصلاح نهادی نظام بودجه‌ریزی کشور است.

بیشتر بخوانید: بررسی ۹ بسته اجرایی اصلاح ساختار بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس


رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: ۹ بسته برای این امر تعریف شد که هر یک از این بسته‌ها نیز تعدادی برنامه دارد و در جلسه شورای عالی هماهنگی قوا به تصویب رسید و امروز در مجلس ارائه شد.

وی تاکید کرد: مقرر شد برای چگونگی اجرای این محور‌ها از طریق پروژه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی، توافقی بین ۲ نهاد دولت و مجلس صورت گیرد.

نوبخت همچنین درباره ایده تدوین بودجه ۲ سالانه نیز توضیح داد: برای پایداری بودجه و تصمیمات، مقرر شد افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف به صورت ۲ ساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این امر جزو ابلاغیه مقام معظم رهبری بود که بودجه ۲ ساله شود.
 
انتهای پیام/
 

توافق دولت و مجلس برای بررسی نحوه اجرا بسته های اصلاحی ساختار بودجه کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.