وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره پرسش مهر ریاستجمهوری افزود: کنگره پرسش مهر فرصت خوبی برای طرح مسائل آموزش و پرورش است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بیان کرد: با پیگیریهای انجامشده، قراراست اعتبار ارزی لازم برای کاغذ مورد نیاز چاپ کتابهای درسی تأمین شود.
حسینی طرح حیاط و مدرسه پویا را طرح بسیار خوبی دانست و گفت: اینگونه طرحها نشاط را در مدارس ایجاد میکند.
وی بابیان اینکه جذب خیرین مدرسهساز بسیار مهم است، تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کارگروه تسهیل خدمات به خیرین را با حضور تمام نهادهای مربوط پیگیری کند.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی پیگیریهای لازم برای تأسیس و راهاندازی انجمن خیرین مدرسه یار دانشآموزی را با همکاری مجمع خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مدنظر داشته باشد.
حسینی با اشاره به اینکه ساماندهی مدارس کوچک و املاک آموزش و پرورش دارای اهمیت است، اظهار کرد: همه معتقدیم تا تأمین منابع صورت نگیرد، بسیاری از طرحها و ایدهها ناکام میماند، اما این را هم میدانیم که کشور در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد و باید مسائل مالی را مدیریت کنیم و تأمین منابع را انجام دهیم.
وی بابیان چهار مسیر برای تأمین منابع آموزشوپرورش گفت: افزایش سهم بودجه آموزشوپرورش از منابع دولتی، افزایش سهم مشارکت نهادهای مربوط در آموزشوپرورش، مدیریت بر منابع و مصارف و آزادسازی ظرفیتهای اقتصادی درونی نظام تعلیم و تربیت چهار مسیری است که میتوان برای تأمین منابع آموزش و پرورش موردبررسی و استفاده قرار بگیرند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: بسیاری از مصارف قابلیت کوچکسازی در راستای تأمین منابع سازمان را دارند لذا سازمان توسعه مشارکتهای مردمی نظامنامه تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاههای دولتی و عمومی را تهیه و تدوین کند.
حسینی بیان کرد: وظیفه اصلی ما تحول و کیفیتبخشی بهنظام تعلیم و تربیت است.
وی بابیان اینکه اطلاعرسانی در آموزش و پرورش باید با امید همراه باشد، گفت: باید کارهای خوب حاکمیت و دولت به مردم انتقال داده شود و کارهای امیدبخش را اطلاعرسانی کنیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش با اشاره به جلسه با بنیاد شهید درباره املاک آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد مدارسی که در اختیار بنیاد شهید است، تعیین تکلیف شوند و تا یک ماه دیگر از بنیاد شهید این املاک را خریداری و یا اجاره کنیم.
حسینی افزود: برنامههای مربوط به زیر نظامهای سند تحول بنیادین با توجه به رویکرد تحققپذیر تدوینشده است و به استانها ابلاغشده است لذا استان باید بعد از بررسی برنامهها را به مناطق ارسال کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان و مناطق برنامهها را در قالب چهار دوره تحصیلی بررسی کنند، اظهار کرد: عدم استفاده از تمام اجزا و ارکان نظام آموزشی یکی از دلایلی است که باعث شده بخشی از سند اجرایی نشود و باید دانش آموزان، اولیا و معلمان را در اجرای سند دخالت دهیم و درگیر کنیم.
حسینی تأکید کرد: طرحهای تعالی مدیریت، تدبیر و برنامه بوم، ظرفی هستند که میتوانند راهکارهای تلفیقی را به مدارس ببرند.
وی بیان کرد: در مدرسه محوری چند نکته مهم است ازجمله اینکه؛ معلمان حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند، مدیر مدرسه اختیار تأمین نیروی انسانی و همچنین مدیر مدرسه بتواند مشارکت اجزا و ارکان مدرسه را ممکن سازد.
حسینی در پایان گفت: سند تحول بنیادین ایدههای خوب برای تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را آورده است و ایدهها باید به برنامه خوب و اقدامات خوبی منتج شوند.
انتهای پیام/