سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت محل‌های اختصاصی بانوان در بوستان‌های بالای ۵ هکتار مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌های و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:عملیات احداث محل‌های اختصاصی برای ورزش بانوان در بوستان‌های بالای ۵ هکتار اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:امروزه تاثیر ورزش در کاهش تالمات روحی، روانی و حفظ سلامت و تندرستی انسان‌ها بر هیچکس پوشیده نیست که همین امر ضرورت برنامه‌ریزی در زمینه ورزش‌های عمومی و همگانی و توسعه فضا‌های ورزشی را ایجاد می‌کند.

وی افزود:یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی؛ ایجاد زمینه رفاه مردم جامعه است و اگر بتوانیم گامی برای رفاه بانوان برداریم، خواهیم توانست هرچه بیشتر به توسعه‌ی مدنظر نزدیک شویم؛ وجود نشاط در خانواده سبب می‌شود که آن خانواده فکر، برنامه‌ریزی و عمل بهتری در جامعه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: توجه به ورزش صبحگاهی، تشویق بانوان به انجام ورزش‌های کم هزینه و شناساندن ورزش به عنوان نیاز اساسی در زندگی بانوان سبب شد که احداث اماکنی جهت فعالیت‌های ورزشی بانوان در سطح بوستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

سلامی افزود: فضا‌های موجود در شهر‌ها برای ورزش بانوان و راحتی، آسایش و ایمنی آن‌ها مناسب نیست، به همین دلیل با مساعدت شورای شهر، عملیات احداث محل‌های اختصاصی برای ورزش بانوان در بوستان‌های بالای ۵ هکتار اجرایی شده تا بانوان بتوانند در محیط اختصاصی و در آسودگی خاطر به تمرینات ورزشی بپردازند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:علاوه بر بوستان حجاب و محدوده اختصاصی بانوان بوستان ملت، در بوستان‌های ارم، پردیس قائم، بهشت و رجا نیز با تخصیص اعتبارات لازم این موضوع پیگیری شده و هم اینک قابل بهره‎برداری برای بانوان مشهدی است.

وی افزود: بوستان بانوان ریحانه در حدفاصل میدان غدیر و میدان پرواز که یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ویژه بانوان در شرق کشور با ۲۰ هکتار فقط مختص بانوان است.

سلامی ادامه داد: آبنما‌های محیطی، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین‌های ورزشی، فضای بازی کودکان، اتاق رختکن، آلاچیق، وسایل بدنسازی، کتابخانه، میز شطرنج و... از امکاناتی است که در فضا‌های اختصاصی بانوان ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: یکی از ویژگی‌های بوستان بانوان، وجود گیت‌های ورودی مطمئن و محصور بودن اطراف آن است به گونه‌ای که هیچ دیدی از بیرون به داخل وجود ندارد. همچنین برنامه‌های شاد فرهنگی و مناسبتی ویژه بانوان در طول سال در بوستان بانوان ریحانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ز.‌ی

نگاه ویژه مدیران شهری مشهد به ورزش بانوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.