سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف مزرعه استخراج ارز دیحیتال در ساوه

مزرعه استخراج ارز دیجیتال در ساوه کشف شد.

 سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال در یکی از شهرک های صنعتی ساوه خبر داد.

سرهنگ اسدی افزود: یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در عملیات پلیس این شهرستان در یکی از شرکت های صنعتی ای کشف و تعداد ۴ دستگاه ماینر و دیگر تجهیزات مرتبط توقیف شد .

وی اضافه کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

طبق گزارش بانک مرکزی، در جلسه سی ام شورای عالی مبارزه با پولشویی در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، به کارگیری ابزار بیت کوین (Bit Coin) و سایر ارز‌های مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور ممنوع اعلام شد؛ از آنجایی که انواع ارز‌های مجازی از این قابلیت برخوردار هستند که به ابزاری برای پولشویی و تامین مالی تروریسم و به طور کل، جابه‌جایی منابع پولی مجرمان بدل شوند، حوزه نظارت بانک مرکزی برای پیشگیری از وقوع جرائم از طریق ارز‌های مجازی، موضوع ممنوعیت به کارگیری ارز‌های مجازی را به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده که، با توجه به اهمیت موضوع، تمام شعب و واحد‌های تابعه بانک‌ها و موسسات اعتباری و صرافی‌ها باید از انجام هرگونه خرید و فروش ارز‌های مذکور و یا انجام هرگونه اقدامی که به تسهیل و یا ترویج ارز‌های یاد شده بینجامد، به طور جد اجتناب کنند و با متخلفین، برابر قوانین و مقررات مربوط برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / ج

مزرعه استخراج ارز دیجیتال در ساوه کشف شد

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.