سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲۷ میلیون دالری اداره هوانوردی افغانستان از مسدود بودن حریم هوایی پاکستان

اداره هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرد که مسدود بودن حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان ۲۷ میلیون دالر به عواید اداره هوانوردی ملکی ضرر رسانده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرد که مسدود بودن حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان در چهار و نیم‌ ماه گذشته افزون بر مشکلاتی که برای شهروندان افغانستان به وجود آورده، ۲۷ میلیون دالر به عواید اداره هوانوردی ملکی ضرر رسانده است.

محمد قاسم وفایی زاده، رئیس اداره هوانوردی ملکی افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: منطقه شرقی فضای پاکستان به روی تمامی پروازها و از جمله پروازهای عبوری افغانستان مسدود بوده و تاکنون باز نشده است. به دنبال این مسدودیت که در ۲۸ ماه فبروری سال جاری میلادی آغاز شد، شهروندان افغانستان ناگزیر شده‌اند تا مسیرهای دو ساعته را شش ساعت طی کنند.

وی در عین حال از اقدامات و گشایش مسیرهای بدیل خبر داد و گفت: در این قسمت توجه بیشتر خواهد شد تا در آینده این مشکل به میان نیاید.

نزدیک به چهار و نیم ماه می‌شود که حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان بسته است. پاکستان یک روز پس از حمله جنگنده‌های هندی بر مواضع گروه تندرو «جیش محمد» در خاک این کشور، فضایش را به روی پروازهای خارجی بست. این حمله که در هفتم حوت/ اسفند پارسال انجام شد، دو کشور را وارد رویارویی نظامی کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.