سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح «سامانه تصمیم» در تاکستان

مرکز جامع مراقبت از خانواده «سامانه تصمیم» به منظور کاهش طلاق در تاکستان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در مراسم افتتاح «سامانه تصمیم» در تاکستان گفت: با گذشت یک سال از افتتاح این مرکز در قزوین خوشبختانه شاهد کاهش طلاق در استان بودیم و این نشان می‌دهد که زوجین با فراگیری مهارت و داشتن یک مشاوره خوب می‌توانند به ادامه مسیر زندگی مشترک خود ادامه دهند.

بیدخام اظهار کرد: از طریق این سامانه، زوجینی که در معرض طلاق قراردارند پس از ثبت نام و عضویت در سامانه، قبل از جدی شدن مشکلاتشان و با تعیین زمان مناسب با دریافت مشاوره مناسب، مهارت زندگی را افزایش می‌دهد و آمار طلاق کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: اگر زوجی دچار هیجان شوند و فکر طلاق به ذهنشان خطور کند نمی‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند و در سامانه تصمیم باید فرایندی را طی کنند تا زمان سپری شود، با گذشت زمان و در طول طی کردن مراحل از میزان التهابات و عصبانیت زوج کاسته می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: مشکلات زوج در سامانه تصمیم جدی‌تر پیگیری و علت‌یابی می‌شود و مددکاری و مشاوره صورت می‌گیرد که ممکن است منجر به صلح و دوستی شود در غیر این صورت، با انتخاب آگاهان زوجین تصمیم خواهند گرفت.

این مسئول اجتماعی افزود: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش طلاق و به تبع آن، کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار است و تلاش این خواهد بود که شاهد کودکان طلاق نباشیم.

بیدخام بیان کرد: طلاق، پدیده‌ای است که هم برای زن و هم برای مردم آسیب ایجاد می‌کند و تمام آسیب آن متوجه زن نخواهد بود.

وی مطرح کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای مراجعه آحاد جامعه به مراکز جامعه خدمات مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) و دریافت مشاوره در پیش از ازدواج و پس ازدواج برای کسب مهارت‌های زندگی از جمله فرزندپروری امری ضروری است.

انتهای پیام/ک

افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.