سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل در بین بخش های دولتی وخصوصی میراث فرهنگی ضروری است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی میراث فرهنگی باید مرتبا در تعامل و نه در تضاد باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در دیدار رئیس و تعدادی از اعضاء کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد، در رأس صنایع موجود در دنیا قرار خواهد گرفت و بزرگترین بخش تجارت بین‌الملل را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: رسیدن به این هدف عالی نیازمند همدلی و هم افزایی بین بخشی نهاد‌های مرتبط است.

فعالی بیان کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند یکی از پیشروترین و موفق‌ترین کشور‌های دنیا در عرصه گردشگری باشد و درآمدزایی بالایی از سفر گردشگران خارجی کسب کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به وجود امنیت پایدار در کشور و استان کرمان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در جهت توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

وی با اشاره به اینکه از مزایای صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال با حداقل بودجه و هزینه است، افزود: اگر با مدیریت و برنامه ریزی مناسب از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، بدون شک صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از صنایع پیشرو در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند.

فعالی گفت: بر این اساس ارتقاء شاخص‌های گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسوئی دستگاه‌های مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه سازمان میراث‌فرهنگی سه وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود برعهده دارد، بیان کرد: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، در جهت توسعه صنعت گردشگری است.

وی به حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: باید مسئولان استان همه بستر‌های سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنند و حامی آن‌ها باشند.

فعالی تصریح کرد: باید مرز و فاصله میان بخش دولتی و خصوصی در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی شکسته شود و همه با همکاری یکدیگر و باقوت در جهت توسعه گردشگری استان تلاش کنیم.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های پیشرفت صنعت گردشگری  احساس امنیت برای گردشگران و سرمایه گذاران است، زیرا با کوچکترین اظهار نظر و یا حرکتی اشتباه ورود گردشگران به منطقه دچار چالش می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم با طرح  این مسایل در کارگروه گردشگری بتوانیم گام‌های موثری برای توسعه  گردشگری استان برداریم.

انتهای پیام/ح

بخش خصوصی و دولتی میراث باید تعامل داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.