سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی:

آموزش‌وپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه‌ها رنج می‌برد

کاظمی گفت: اکنون آموزش‌وپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه‌ها رنج می‌برد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در اولین نشست هیئت‌رئیسه مجامع اعضا و مربیان کشور درباره شرح وظایف مجامع و مربیان کشور گفت: به‌طورکلی در آموزش‌وپرورش و در سازمان دانش‌آموزی هرچه بتوانیم مشارکت دانش‌آموزان را به‌طور مؤثر و ساختارمند نهادینه کنیم موفق هستیم. مجامع اعضا و مربیان تجلی مشارکت دانش‌آموزان و جوهره سازمان است که یک کار گروهی و تشکیلاتی را نشان می‌دهد.


کاظمی گفت: تلاش کنیم از خرد جمعی و همفکری دوستان استفاده و مأموریت‌ها و فعالیت‌های جدیدی را برای سازمان تعریف کنیم. نقش ما به‌عنوان هیئت‌ اندیشه‌ورز سازمان دانش‌آموزی مهم است. شما باید نقش رهبران اندیشه‌ورزی سازمان و مسیر جریان تبادل تجربیات را بر عهده داشته باشید.

وی ادامه داد: بعد از حدود ۲۰سال فعالیت سازمان، باید بازبینی در فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان داشته باشیم و عقبه کار را در ۲۰سال مرور کنیم تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوری‌های نو پیدا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اکنون آموزش‌وپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه‌ها رنج می‌برد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد. فعالیت‌های تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان و انتقال آداب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه دارد و باید با ذائقه دانش‌آموزان بروز شود، بنابراین انتظار داریم فعالیت‌های سازمان را از صفرتا صد بازبینی کنیم.

کاظمی گفت: برخی فعالیت‌ها در سازمان دانش‌آموزی باید تعطیل، برخی تعدیل، برخی تبدیل و برخی تأسیس شود. حضور دانش‌آموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است که برنامه‌ها را منطبق با شرایط کنیم.

مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینهٔ ارتباطی مهم است

رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: امروزه مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینهٔ ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد. دانش‌آموزان به‌شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. آیا ساختار تعریف‌شده از ۲۰سال قبل اکنون پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است؟.

کاظمی ادامه داد: باید از گنجینه ارزشمند فکری سازمان که نمایندگان جمعیت حداقل یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های مثبت این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی از سال گذشته وارد فعالیت‌های جدید اقتصادی شده است و به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و تلاش‌های قائم‌مقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامه‌ها می‌تواند یک منبع درامد برای فعالیت‌های سازمان باشد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: بزرگ‌ترین چالش و آسیب سازمان دانش‌آموزی این است که فعالیت‌های سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیت‌ها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.