سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند فقره استحصال زمین از دریا در بوشهر متوقف شد

چندین فقره استحصال بدون مجوز زمین از دریا در استان بوشهر متوقف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سه ماه امسال چندین فقره استحصال فاقد مجوز زمین از دریا در استان بوشهر متوقف و برای مخالفان پرونده قضایی تشکیل شد.

فرهاد قلی نژاد افزود: استحصال زمین از دریا یکی از اقدام‌های مخربی است که خسارت فراوانی به زیست‌بوم‌های دریایی به ویژه زیستگاه مرجانی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی از سواحل برای ساخت و استقرار صنایع، زمین از دریا استحصال می‌شود، که در استان بوشهر نیز از سال‌های پیش بخشی از سواحل به ویژه در عسلویه و کنگان استحصال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: هر گونه استحصال دریا و آسیب به زیست بوم سواحل غیر قانونی و استحصال‌های ضروری نیازمند گرفتن مجوز و مطالعات زیست محیطی دارد.

قلی نژاد گفت: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست، نیازمند صدور مجوز از سایر سازمان‌های متولی مانند وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی یادآور شد: برخی از سواحل استان بوشهر زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و انواع گونه‌های جانوری دیگر ارزشمند از لحاظ زیست محیطی است که این امر مقابله با استحصال دریا در استان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

انتهای پیام/ک

جلوگیری از استحصال بدون مجوز زمین از دریا

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.