سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد؛

افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک در گرمسار

علی‌رضا ایزدپور گفت: مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی در گرمسار همزمان با افتتاح نوبت عصر اورژانس اجتماعی و افتتاح بنیاد فرزانگان در این شهر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌رضا ایزدپور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در اداره کل بهزیستی استان سمنان، ضمن تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی، گفت: ۳۰ عنوان برنامه در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی در گرمسار نیز افتتاح می‌شود.

وی تأکید کرد: این مراسم همراه با افتتاح نوبت عصر اورژانس اجتماعی و افتتاح بنیاد فرزانگان و هم‌زمان با روز سه‌شنبه بیست و پنجم تیرماه ۹۸ در گرمسار برگزار می‌شود.

ایزد پور افزود: یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برگزاری راهپیمایی سراسر هم‌زمان با روز دوشنبه، بیست و چهارم تیرماه ۹۸ در سراسر استان سمنان است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: حضور در گلزار شهدا، تریبون آزاد، نمایشگاه توانمندی‌های بهزیستی، افتتاح سالم آموزش و نمایشگاه بهزیستی مهدی‌شهر، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان بهزیستی در سراسر استان سمنان دیدار با امامان جمعه و نمایندگان، ولی فقیه در بخش‌ها و شهر‌های مختلف استان در زمره دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی همچنین از افتتاح مرکز رفاه خانواده و کودک در شاهرود طی هفته بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در روز پنج‌شنبه بیست و هفتم تیرماه ۹۸ افتتاح می‌شود همچنین در همین روز افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های مددجویان بهزیستی، آغاز به کارگروه همیار خیاط، برگزاری جشن مرکز خیریه امیرآباد و غیره در دامغان را نیز خواهیم داشت.

ایزد پور بابیان اینکه در این هفته از کارکنان بهزیستی نیز تقدیر می‌شود، تأکید کرد: روز شنبه بیست و نهم تیرماه ۹۸ همچنین شاهد برگزاری همایش روابط عمومی‌های بهزیستی سراسر استان سمنان خواهیم بود که در این همایش از خدمات آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه این اداره کل به ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر مددجو در سال ۹۷ خدمت‌رسانی کرده است، گفت: تعداد خدمت گیرندگان در حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، مشارکت‌ها، پیگیری‌ها و اورژانس اجتماعی ۳۰۸ هزار و ۵۱۴ نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد خدمت گیرندگان مستمری‌بگیر بهزیستی استان سمنان را یک‌هزار و ۳۲۶ نفر ذکر کرد و بیان کرد: در سال ۹۷ شرایط اشتغال ۴۴۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی فراهم‌شده است همچنین در این سال ۲۴۱ واحد مسکونی نیز به مددجویان تحویل داده‌شده است.

وی افزود: بهزیستی استان سمنان همچنین در سال ۹۷ به یک هزار و ۱۰۴ زن سرپرست خانوار، بیمه‌شده و خدمت گیرنده شهری و روستایی، خدمت‌رسانی کرده است.

ایزد پور بابیان اینکه شش هزار و ۱۳۳ نفر در مهد‌های کودک زیر نظر بهزیستی استان در سال ۹۷ حضور داشتند، ابراز کرد: در این سال همچنین دو هزار و ۷۶ نفر در مرکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان سمنان پذیرش شدند.

وی تعداد خدمت گیرندگان اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ را سه هزار و ۸۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خدمت گیرندگان مراکز روزانه، حرفه‌آموزی، کاره‌ای‌های تولیدی و حمایتی نیز در سال گذشته ۹۱۷ نفر بوده است و همچنین در این سال ۵۵۰ نفر نیز از مراکز شبانه‌روزی و خدمت در منزل بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت کردند علاوه بر این موارد همچنین شاهد بهره‌مندی شش هزار و ۷۰۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از وسایل کمک توان‌بخشی بوده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: در برنامه آگاه‌سازی معلولان نیز طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۹۹ نفر حضور یافتند، همچنین تعداد افراد دریافت‌کننده خدمات غربالگری شنوایی هشت هزار و ۱۰۰ نفر بوده است و به دو هزار و ۲۹۰ نفر خدمات مشاوره ژنتیک داده‌شده است همچنین تعداد کسانی که با سامانه صدای مشاور تماس گرفته‌اند شش هزار و ۳۴۷ نفر بوده است.

انتهای پیام / م

 هشت هزار و ۱۰۰ نفر غربالگری شنوایی در سال گذشته در استان سمنان انجام شده است

 

برچسب ها: بهزیستی ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.