سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش‌هایی از ایالت لوئیزیانای آمریکا با خطر رفتن زیرِ آب مواجه هستند

همزمان با نزدیک شدن توفان‌های فصلی به ایالت لوئیزیانای آمریکا در این منطقه وضع فوق‌العاده اعلام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، همزمان با نزدیک شدن توفان‌های فصلی به ایالت لوئیزیانای آمریکا در این منطقه وضع فوق‌العاده اعلام شده است. شهر نیواورلئان به عنوان بزرگ‌ترین شهر این ایالت آمریکا هم در روز‌های اخیر شاهد بارش باران‌های شدید بوده است و سیل مناطق زیادی از این شهر را در برگرفته است و خود شهر نیواورلئان و بسیاری از مناطق اطراف آن با خطر رفتن زیر آب مواجه هستند.

شورای شهر نیواورلئان به ساکنان این منطقه گفته است که از خروج از منازل شان خودداری کنند.

باد‌های تند سواحل شهر نیواورلئان را در می‌نوردند و توفان ساحلی به زودی به این منطقه از آمریکا خواهند رسید. در حالی که توفان فصلی موسوم به "بَری" بر فراز آب‌های گرم خلیج مکزیکو به آرامی حرکت می‌کند اقشار مختلف مردم لوئیزیانا با ایجاد کیسه‌های خاک و ماسه در اطراف خانه‌هایشان امیدوار هستند بتوانند از خانه‌های خود در برابر توفان محافظت کنند.

وضع فوق‌العاده در منطقه لوئیزیانا از چند روز قبل اعلام شده است و به مردم منطقه گفته شده است که مایحتاج‌شان را ذخیره کنند. ممکن است در چند روز آینده امکان دسترسی به مایحتاج اولیه را نداشته باشند. مردم این منطقه به دفعات شاهد توفان‌های شدید بوده‌اند، اما بارش باران‌های شدید و افزایش سطح آب دریا به شدت مردم منطقه را نگران کرده است. افزایش سطح آب رودخانه می‌سی سی پی در این منطقه باعث شده است که بسیاری از درختان مرتفع حاشیه این رودخانه بطور کامل زیر آب بروند.

پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهند که در روز‌های آینده سطح آب این منطقه به شکل بی سابقه‌ای افزایش خواهد یافت و ساکنان منطقه نیواورلئان را با خطر رفتن زیر آب مواجه خواهد کرد. توفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ در منطقه نیواورلئان بیش از هزار و هشتصد قربانی گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.