سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران مطرح کرد؛

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی به تناسب ساخت و سازها/ روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از غرب به تهران وارد می‌شوند

حناچی با بیان اینکه غرب تهران فوق العاده پر تراکم است، گفت: روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیاد رفت و آمد برای شاغلان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در مناطق ۲۱ و ۲۲ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران که امروز (شنبه بیست و دوم تیرماه) برگزار شد، گفت: تهران در امتداد ۷ رود دره قرار دارد و سال‌ها این رود‌ها در امتداد شهر ادامه داشته‌اند.

حناچی تصریح کرد: این رود‌ها بعد از عبور از منطقه به حوض سلطان سرریز می‌شدند و باید قبل از هر تغییر به فکر تبعات آن باشیم و تمهیدات آن را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومانی احداث پروژه افزود: یکی از رودخانه‌هایی که در مواقع بارش دبی بالایی دارد رودخانه وردآورد است که برای مهار این رودخانه، حدود ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار تهران گفت: تونل فعلی با طول ۴ کیلومتر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهران هزینه خواهد داشت و خوشبختانه شورای شهر تهران بودجه این پروژه را تصویب کرده است.

حناچی تصریح کرد: رودخانه یعنی خانه آب و کسی که خانه آب را خراب کند، آب خانه اش را خراب می‌کند.

وی افزود: غرب تهران فوق العاده پر تراکم است و روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیاد رفت و آمد برای شاغلان است.

شهردار تهران تصریح کرد: ادامه حکیم و اتصال این بزرگراه به شریان‌های حرکتی تهران، محور شهدیار، دپو و بزرگراه لشگری بخشی از پروژه‌های در دست احداث است.

حناچی گفت: طرح امروز هم بخشی از ستون فقرات جمع آوری آب‌های سطحی محدوده وردآورد است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلانشهر تهران موضوع توسعه حمل و نقل به تناسب افزایش ساخت و ساز‌هاست که باید مد نظر قرار دهیم.

حناچی گفت: موضوع بازچرخانی آب‌ها هم مهم است و باید به آن توجه شود.

شهردار تهران تصریح کرد: نبود برنامه ریزی در مدیریت شهری به ویژه حوزه کنترل آب‌های سطحی ما را با مشکلات بسیاری رو به رو می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۸
اگه مترو رو روزميني ميكردين كه خرجش نصفه الان پول برا بي آر تي و واگن كم نمياوردين كه ملت سرگردون بشن