سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف ارتقای مهارت‌آموزی جوانان و نوجوانان؛

شبکه آموزش با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همکاری می‌کند

تفاهمنامه همکاری مشترک بین شبکه آموزش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک شبکه هفت سیما با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با حضور مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه هفت سیما و سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای صبح امروز در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، گفت: ما در دوره جدید فعالیت‌های شبکه آموزش از یک شبکه آموزشی صفر به شبکه مهارتی تغییر رویه دادیم. اینکه مهارت در جامعه چه مقدار ریشه دوانده و به چه مهارت‌هایی باید بپردازیم، یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و مردم است. رسانه ملی در رأس آن سیمای جمهوری اسلامی ایران محور فعالیت‌های خودش را به مهارت محوری تغییر داد. البته برای این منظور بررسی‌های بسیاری کردیم تا به این رسیدیم که نسل جوان ما در پی کسب مهارت و میل و رغبت به آن است.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه ملی مشخصاً به منظور اثرگذاری در مهارت آموزی، ستاد راهبردی مهارت آموزی را تاسیس کرده است و با شبکه آموزش، شبکه‌های یک، دو و شبکه کودک با آن همراه هستند. ما ۳۵ برنامه را بدون برنامه‌های تامینی و باز بخش در محور‌های خانواده، کسب و کار و کارآفرینی تولید کرده‌ایم که از ابتدای تابستان پخش آن آغاز شده است. همچنین برنامه‌های بسیاری چون برنامه‌های ترکیبی و فراسازمانی طراحی شده است.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: در بین نهادها، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همراه ما بوده و امروز برنامه‌ای مشترک با این سازمان طراحی کرده‌ایم.

احمدی افزادی عنوان کرد: ما برنامه‌های خود را با راهبری رئیس رسانه ملی آغاز کردیم. ایشان دستور دادند که با تاکید بر مهارت آموزی پیش برویم و این مسیر یک رویکرد قطعی و دائمی است و کاری ذوقی و فصلی نیست.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ برنامه و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، طرحی علمی و ملی را مدون کردیم. به گونه ای که در دهه اول شهریور مراسم ملی را در تهران و شهرستان‌ها با دانش‌آموختگان مهارت آموزی خواهیم داشت؛ در این میان ۴۱ رشته مختص بانوان و ۱۹۹ رشته مختص آقایان است. همچنین راه اندازی ۱۴ کارگاه مشترک صنایع دستی، کشاورزی، هنر، عمران، مکانیک، روباتیک، تربیتی، حفاظت و سنجش، رایانه و تلفن همراه، بازرگانی، امور مالی، هتلداری و لوازم خانوادگی در گروه‌های مختلف رقم خورده است.

رئیس ستاد مهارت آموزی سیما گفت: دومین فعالیت ما برگزاری المپیاد جهانی مهارت است که با پنجاه استاد و شاگرد پیش می‌رود. امسال مسابقات کازان در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته نمایشی از ۳۱ مرداد سال جاری تا هفته اول شهریور برگزار خواهد شد که ۱۱ نفر از کشور ایران در آن شرکت خواهند کرد.

مدیر شبکه آموزش افزود: تمام اتفاقاتی که در این مدت افتاده‌است نیاز به نگاه جدی در مهارت افزایی دارد. رسانه آمده تا جریان ساز نهضت مهارت افزایی باشد و جویبار‌های مهارت افزایی کشور را به مسیر‌های اصلی برساند. البته تبلور این امر مستلزم شکل‌گیری برنامه‌های مهارت محور است؛ ما در عرصه ادبیات هم با عنوان برنامه "مشاعره" ورود کرده‌ایم و سری جدید مشاعره در تابستان سال جاری در حال پخش است.

احمدی افزادی در پایان یادآور شد: صدا و سیما ثابت کرده است هر گاه که خواسته، گامی جدی برداشته و ما خواستیم در این مسیر جریان ساز باشیم. این ماموریت برعهده شبکه آموزش است و دیگر شبکه‌های سیما نیز همراه آن هستند. کاری که ما شروع کردیم صرفا یک پروژه نیست، بلکه یک فرآیند است.

در این برنامه، پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: حقیقتاً این آمادگی و ورود صدا و سیما فرصت مغتنمی است برای همه نهاد‌های مهارت آموزی که بیش از پیش همکاری خود را با رسانه ملی افزایش دهند. همانطور که اشاره شد حوزه مهارت آموزی، حلقه‌ای مفقوده در کشور بوده و این را در سرگشتگی خانواده‌ها نسبت به آینده فرزندانشان می‌بینیم.

وی ادامه داد: آموزشی که در کنار آن بنگاه اقتصادی پدید نیاید، مهارت آموزی نخواهد داشت. این یک خلأ جدی در جامعه است. مردم ما باید بدانند آینده کار به مهارت آموزی گره خورده است.

معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی ادامه داد: در گفتگویی که با دوستانمان در شبکه آموزش داشتیم برنامه‌هایی را با رویکرد توجه به زیرساخت طرح ملی مهارت آموزی آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.