سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ به نوزادان و کودکان زیر یکسال هم رحم نمی‌کند

بنا به گزارش مجلس نمایندگان آمریکا، سیاست تحمل صفر دولت واشنگتن سبب جدا شدن دستکم ۱۸ نوزاد و کودک مهاجر زیر دو سال از والدین خود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در گزارش جدیدی اعلام کرد دستکم ۱۸ نوزادان و کودکان نوپای زیر دو سال به عنوان بخشی از سیاست تحمل صفر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از والدینشان جدا شدند.

بنا به گزارش کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از این تعداد، ۹ کودک کمتر از یکسال سن داشتند. در این گزارش آمده نوزادان و کودکان نوپا از ۲۰ روز تا ۶ ماه از والدین خود جدا شدند. بنا به اطلاعات مندرج در این گزارش دستکم ۲۴۱ کودک جدا شده از والدین خود بیش از ۷۲ ساعت مجاز قانونی در بازداشتگاه‌های مرزی نگه داشته شدند. در این گزارش آمده است کودکان مهاجر پس از جدا شدن از والدین خود به جا‌های مختلف منتقل شدند. بیش از ۴۰۰ کودک به اقامتگاه‌های گمرک و حفاظت مرزی منتقل و بیش از ۸۰ کودک نیز به چند اقامتگاه مربوط به وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتقل شدند.

کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا بر کامل نبودن اطلاعات بدست آمده تاکید و آن را از بسیاری از جهات ناقص دانست. 

این گزارش که از سوی گروهی از نمایندگان دموکرات تهیه شد پیش از جلسه مربوط به بررسی جرائم صورت گرفته علیه کودکان مهاجر منتشر شد. گزارش مذکور براساس اطلاعات بدست آمده از احضار مقامات دولت ترامپ از جمله مقاماتی از وزارت امنیت میهن و وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تهیه شد. سیاست جداسازی تعمدی والدین و کودکان در مرز‌های آمریکا از آوریل سال ۲۰۱۸ آغاز شد و منجر به جدایی دستکم ۲ هزار و ۶۰۰ کودک از خانواده‌های خود پس از ورود به این کشور شد. این سیاست موج گسترده‌ای از انتقادات از دولت آمریکا را به دنبال داشت و تنها سه ماه پس از اجرا شدن این سیاست بسیاری خواهان توقف آن شدند.

سیاست تحمل صفر دولت ترامپ خواستار پیگرد قانونی تمامی مهاجران بزرگسالی است که پس از تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا بازداشت شدند. براساس این سیاست هر کودکی که همراه والدین خود از مرز‌های آمریکا عبور کند، از خانواده خود جدا شده و با عنوان «بدون همراه» از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مراکزی گاهی صد‌ها مایل دورتر از والدین خود نگه داشته می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.