سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان نامه‌های کاغذی معضل دانشگاه شهید باهنر

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم و در هر سال حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین نظام‌آبادی‌پو معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم و در هر سال حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع می‌کنند که نگهداری از این تعداد پایان‌نامه فضای زیادی را اشغال می‌کند، ضمن آن که با توجه به مستقر بودن کتابخانه در طبقه دوم، نگرانی‌هایی از بابت فشار وارده به سقف طبقه اول داشتیم.

وی افزود: اگر چه هزینه تایپ پایان‌نامه‌ها و چاپ آن‌ها را حوزه پژوهشی دانشگاه تقبل می‌کرد، اما دانشجویان معتقد بودند می‌توان این هزینه را صرف امور دیگر کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: مسئله سوم این بود که کتابخانه اعلام کرد زمانی که دانشجو نیاز به مطالعه پایان‌نامه‌ها دارد، از آرشیو کاغذی استفاده نکرده و آرشیو الکترونیک را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم.

وی گفت: تاکنون فقط استاد راهنما و مشاور دانشجو پایان‌نامه کاغذی را دریافت می‌کردند که پیرو ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قاعدتاً این موضوع ممنوع می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در عین حال آرشیو الکترونیکی پایان‌نامه‌ها موجود است و دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند پایان‌نامه مورد نظر را چاپ کنند.

نظام‌آبادی‌پور افزود: ممکن است بعضی اساتید نسبت به حذف نسخه کاغذی مقاومت و تعصب نشان دهند، که استاد می‌تواند از طریق دانشجوپایان‌نامه را تهیه کند و تهیه آن برای استاد کار دشواری نیست.

نظام‌آبادی‌پور تصریح کرد: اگر چه بالای ۹۰ درصد پایان‌نامه‌های قدیمی ما به صورت الکترونیکی درآمده و در ایرانداک ثبت شده است، اما ممکن است مواردی از سال‌های ۶۶ تا ۷۰ باشد که تبدیل آن‌ها به فایل الکترونیک انجام نشده باشد، ولی در مجموع به یک درصد هم نمی‌رسد.

اواسط تیرماه سال جاری پیرو نامه شریعتی نیاسر مبنی بر ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها از سال تحصیلی آینده، این موضوع در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

افزایش پایان نامه های کاغذی دانشگاه باهنر کرمان

برچسب ها: دانشگاه ، پایان نامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.