سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجاب یکی از ارزش های ایرانی اسلامی است + فیلم

کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان گفت: حجاب نه تنها یکی از ارزش های اصیل اسلام است بلکه ریشه در فرهنگ ایرانیان باستان هم دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کشف حجاب رضاخان یکی از اهداف غربگرایانه بود که با شدت و خشونت از سوی رژیم بر مردم مسلمان تحمیل می‌شد.

۲۱ تیر ۱۳۱۴ سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهر شاد به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام ملیحی کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان گفت: براساس مطالعات تاریخی و کتیبه هایبه دست آمده در تخت جمشید در دوران قبل از اسلام و زمانی که مردم ایران زرتشتی بودند حجاب و پوشش کامل از ویژگی‌های فرهنگی و جامعه ایران قبل از اسلام بوده است.

وی افزود در آن دوران زنانی که از یک پایگاه اجتماعی ویژه‌ای برخوردار بودند تقید بیشتری به حجاب داشتند.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب مکمل یکدیگرند و هر دو این‌ها در کنار یکدیگر موجب می‌شود انسان به رشد و تکامل برسد وبا رعایت حجاب و عفاف از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فردی پیشگیری می‌شود.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه گوهر وجودی هر انسانی از ارزش والایی برخوردار است گفت: در جامعه اسلامی موظف به حفظ حریم‌هایی هستیم که دین اسلام بر آن‌ها تاکید فراوانی دارد.

حجت الاسلام ملیحی افزود: تبلیغات فرهنگ غربی از سوی رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی عفاف و حجاب را هدف قرار داده است.

خانواده و نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه کردن حجاب در جامعه دارند.

نبود طراحی مناسب دربازار پوشاک مبتنی بر ارزش‌های جامعه و سلایق جوانان از مشکلاتی است که جامعه با آن مواجه است.

یکی از شهروندان زن در همدان می‌گوید طراحی‌های موجود در بازار مناسب یک زن محجبه نیست و اکنون مانتو‌های جلوباز و آستین کوتاه به صورت گسترده در بازار پیدا می‌شود وبسیاری از زنان برای خرید مانتو‌های مناسب و پوشیده با مشکل مواجهند.

آقای حجت ناصری شاد رئیس اتحادیه پوشاک همدان هم با بیان اینکه این اتحادیه با همکاری اماکن نیروی انتظامی بازرسی‌های مستمر از نحوه عرضه پوشاک و مدل‌های انواع لباس انجام می‌دهند گفت در این راستا چند واحد هم جریمه و پلمب شده اند.

وی فعالیت دستفروشان در عرضه پوشاک با طراحی‌های نامناسب و قیمت پایین مانتو‌های جلوباز به دلیل کم کار بودن و کم پارچه بربودن را از دیگر مشکلات کنترل بازار پوشاک عنوان کرد و افزود مردم هم به دلیل ارزانی از این نوع پوشاک استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ب

حجاب موجب رشد و تکامل انسان می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.