سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورشرق: باشگاه‌های بدهکار می‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند، اما قرارداد بازیکنان جدید آن‌ها ثبت نمی‌شود

رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت باشگاه‌های بدهکار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق  رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت باشگاه‌های بدهکار لیگ برتر فوتبال ایران و برگزار نشدن لیگ نوزدهم تا زمان تسویه حساب بدهی تیم‌ها بیان کرد: کار‌های خوب سخت هم هستند. البته این موضوع یک طرفه نبوده و به سود خود باشگاه‌ها است. روند حاکم بر فدراسیون فوتبال اینگونه است که باید بحث بدهی تیم‌ها یا حل شود یا سمت حل شدن برود. متاسفانه انباشت بدهی‌هایی که در بحث قرارداد‌های فوتبالی وجود دارد از فصلی به فصل دیگر به ارث می‌رسد و این تپه بدهی‌ها به رشته کوه‌های بلند تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: حتما باید فکری به حال این موضوع بکنیم. آنچه به نظر ما رسید و از فصل قبل آن را شروع کردیم که تاکنون بازخورد خوبی هم داشته این بود که مبنا را نه بر تسویه بخشی از تعهدات بلکه بر تسویه ۱۰۰ درصدی بدهی باشگاه‌ها گذاشتیم تا پس از این‌امر تیمی بتواند قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند. فیفا و AFC در عرصه شفاف سازی از ما چنین روندی دارند.

نورشرق تصریح کرد: هیچ باشگاهی نمی‌تواند ضمن داشتن دیون انباشته خود را به قرارداد‌های جدید متعهد کند.

محکم پای موضع خود ایستاده ایم و وقتی یک باشگاه توانی برای ادای دیون، تعهدات و قرارداد‌های قبلی اش ندارد دلیلی برای عقد قرارداد جدید ندارد تا از این طریق به تعهدات خود اضافه کند. کم یا بیش در فهرست باشگاه‌های بدهکار، تیم‌هایی دیده می‌شوند که تعهداتشان برای سال‌های پیش است. اکنون اعتقاد راسخ داریم قراردادی باید امضاء شود که به صورت قطعی اجراو مبلغ آن پرداخت شود. البته به حقوق متقابل باشگاه‌ها هم در قرارداد‌ها توجه داریم. به این معنی که اگر در قرارداد شرط‌هایی مانند کسب نشدن یک رتبه مشخص از سوی تیم یا مرتکب شدن به عملی خلاف مقررات که سبب کسر مبلغ می‌شود وجود داشته باشد به آن‌ها احترام می‌گذاریم. برای ما قرارداد مهم است و تفاوتی ندارد نتیجه اجرای قرارداد به سود بازیکن باشد یا باشگاه. این روش سبب شده باشگاه‌های نامدارتر مان در امر تسویه پیشگام شوند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره ممنوع بودن انتقال تیم‌های بدهکار گفت: پاشنه افزایش مشکلات مالی در فوتبال کشور چند جا و یکی اش همین انتقال تیم‌های بدهکار است. باشگاه‌ها به عنوان شخصیت‌های حقوقی مستقل از دارایی و تعهدات برخوردار هستند. برای مثال در عرصه اقتصادی برای انتقال یک شرکت بازرسان یا کارشناسان مالی طراز مالی آن شرکت را بررسی کرده و پس از مشخص شدن میزان تعهدات و دارایی شرکت خریدار تصمیم می‌گیرد این شرکت را بخرد یا خیر. این روال در سال‌های اخیر در فوتبال ایران با دقت عمل نشده است. باشگاه‌ها بدون اینکه تکلیف تعهداتشان مشخص باشد انتقال داده می‌شوند.

او افزود: تصمیم جدیدی نگرفته ایم بلکه مصوبه سال‌های پیش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را اجرا می‌کنیم. در بند سوم آن مصوبه به صراحت قید شده است هر باشگاهی که قصد انتقال دارد باید حتما قبل از آن دیون و تعهداتش تسویه شده باشد. برهمین مبنا به سازمان لیگ و هیئت‌های استانی ابلاغ کردیم سهم هیچ باشگاهی به صورت جزئی یا کلی منتقل نمی‌شود مگر اینکه کمیته تعیین وضعیت گواهی تسویه دیون آن را صادر کرده باشد.

این موضوع سبب شفافیت می‌شود و خریدار هم می‌داند چه باشگاهی را به صورت احتمالی یا قطعی به دارایی اش اضافه می‌کند.

نورشرق افزود: البته باشگاه‌های بدهکار می‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند، اما قرارداد بازیکنان جدید آن‌ها ثبت نمی‌شود. تیم‌ها می‌توانند با دارایی فعلی شان در لیگ شرکت کنند چراکه ما نه نمی‌توانیم جلوی بازی شان را بگیریم. در حدی که مقررات قانونی اجازه می‌دهد عمل می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

تغییرات اساسى در مقررات انضباطى فیفا

دادکان: کمیته اخلاق نمی‌تواند بهاروند و فتاحی را محروم کند

محمودزاده: باشگاه‌ها روی افزایش سهمیه جذب بازیکنان لیگ برتری حساب نکنند


انتهای پیام/

اظهارات نورشرق درباره آخرین وضعیت باشگاه‌های بدهکار لیگ برتر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.