سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تحقق خواست رهبری در امر نظارت بر انتخابات /کم کاری و عدم ورود دولت و مجلس

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان همدان گفت: خواسته مقام معظم رهبری از نظارت بر انتخابات به صورت کامل محقق نشده و ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری روی زمین مانده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام جلال مرادی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان همدان  ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه خواسته مقام معظم رهبری از نظارت بر انتخابات به صورت کامل محقق نشده و ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری روی زمین مانده است گفت: مجلس و دولت که امکان ارائه طرح و لایحه دارند تاکنون به طور کامل در این حوزه ورود نکردند.

وی  با اشاره به سالروز نهاد تأثیرگذار شورای نگهبان اظهار کرد: بر اساس آیین اسلام و قانون اساسی که بر گرفته از آیات و روایات است، جایگاه شورای نگهبان ضامن اسلام و انقلاب اسلامی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان همدان افزود: ۱۰ وظیفه شورای نگهبان اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

مرادی با بیان اینکه آنچه امروز مهم است وجود نظامی بر اساس دین و اسلامی است که به تأسیس تمدن نوین ختم شده است تصریح کرد: امروز آمریکا اعتراف می‌کند که نمی‌تواند ایران اسلامی را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب به سوی تحقق حکومت عدل امام زمان (عج) حرکت می‌کنیم ادامه داد: درباره اسلامیت نظام فق‌های شورای نگهبان این رسالت را بر عهده دارند که هر آیین‌نامه و بخشنامه‌ای که در جمهوری اسلامی است باید بر اساس شرع مقدس اسلام باشد.

مرادی با اشاره به اینکه فقه های شورای نگهبان به هیچ عنوان از اصول اسلام کوتاه نخواهند آمد خاطرنشان کرد: دشمن از راه جمهوریت به دنبال اضمحلال نظام است و با نفوذ به دنبال رخنه عوامل دشمن در نظام است، اما قانون اساسی با نظارت استصوابی به دنبال جلوگیری از این اتفاق است.

وی با بیان اینکه اگر دشمن از این راه نتواند ورود کند، از طریق رسانه‌ها و جنگ روانی جامعه را به سمتی سوق می‌دهد تا افرادی انتخاب شوند که خواسته‌های استکبار را دنبال کنند گفت: در انتخابات گذشته متأسفانه بیش از ۵۰ درصد استانداران به دلیل تخلفات و دخالت در انتخابات به دادگاه فراخوانده شدند و فرمانداران نیز چنین بودند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با بیان اینکه بصیرت مردم مهمترین مسأله است اظهار کرد: خواسته مقام معظم رهبری از نظارت بر انتخابات به صورت کامل محقق نشده است و ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری روی زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری قانون را مقام بیان فرموده‌اند و باید طبق آن عمل کرد افزود: این در حالی است که مجلس و دولت که امکان ارائه طرح و لایحه دارند تاکنون به طور کامل در این حوزه ورود نکردند.

مرادی با اشاره به اینکه چرا این قوانین پس از سه سال از ابلاغ رهبری تهیه نشده است و دولت لایحه خود را ارائه نداده است تصریح کرد: شورای نگهبان آمادگی لازم را اعلام کرده و امروز مکلف است بر اساس قانون موجود که حداقل صلاحیت‌ها را تأیید می‌کند امکان انتخاب اصلح را برای مردم فراهم کند.

انتهای پیام/د.ا

مطالبات رهبری از قانون نظارت بر انتخابات کاملاً محقق نشده است

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.