پورخوش افزود: این نشست که با حضور استاد "حبیب اله طاهریان"، استاد"محمد رضا حاجی محمدی"، استاد "محسن اسپونتن"، استاد "ساسان مفتاحی"، استاد"مستانه جسری"، استاد "ادریس خسروی زاده"در جمع هنرمندان عکاس و نقاش استان برگزار شد، ابتدا آثاری با حضور پدیدآورندگان آن، مورد توصیف و تفسیر قرار گرفت و با معرفى ارکان چهارگانه ى نقد شامل: تشریح، تحلیل، توضیح و تبیین، چارچوب کلى آثار به بحث گذاشته شد.
پورخوش مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کرمانشاه گفت":در این نشست تجزیه و تحلیل آثار عکاسی، موضوع و موضع عکاس و همچنین انواع رویکردهای اسطوره شناسی و ساختار گرایی در تحلیل محتوایی آثار عکاسی مورد بررسی قرار گرفت.
ادریس خسروی زاده آشنایی با نشانه شناسی، تحلیل فرم و ساختارها و همچنین تمهیدات هنرهای تجسمی را از جمله موارد ضروری برای تجزیه و تحلیل یک اثر دانست و در بررسی محتوای عکس به رابطههای دال و مدلولی عناصر آن پرداخت و گفت: دال، صورت عکس و مدلول، محتوای عکس است. در بررسی اجزاء صورت، میشود از مصداقهای واقعی مثل نقطه، سطح استفاده کرد، اما در شناخت مدلول مصداقهای معنایی اهمیت پیدا میکنند.
ساسان مفتاحی نیز درباره نقد عکس گفت: یک عکاس نخستین منتقد اثر خودش است و نقدش را با زاویه دید و جهان بینی خاصش به مخاطب معرفی میکند.
پورخوش در ادامه به نقش خیال در عکاسی و نقاشی به نقد اخلاق گرا اشاره و گفت: اینکه آیا نقد اخلاق گرا داریم یا اصولا هنر چگونه باید در این مسیر قرار بگیرد یکی از مباحثی است که باید در بخش نقد به آن بپردازیم.
انتهای پیام/ز