سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور:

۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت پیرامون حرم رضوی/وزارت کشور پشتیبان شهرداری‌ها خواهد بود

معاون وزیر کشور گفت:مجوز انتشار ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت پیرامون حرم رضوی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در همایش گرامیداشت روز شهرداری که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ کشور، احکام بودجه مربوط به شهرداری‌ها حذف شده بود، اما با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس، اعتبارات مربوطه مجدد احیا شد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کشور خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند و به رغم داشتن انتظارات متنوع، به دلیل محدودیت‌های منابع مالی، پاسخگویی به همه آن‌ها امکان پذیر نیست.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور در حد توان پشتیبان شهرداری‌ها خواهد بود، گفت: همانطور که در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته، هدف از تشکیل شهرداری‌ها، ایجاد نهاد‌های عمومی مستقل غیردولتی بوده است بنابراین مدیران شهری نباید درخواست‌هایی را مطرح کنند که رنگ و بوی دولتی بودن داشته باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه گذاری برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های شهرداری استفاده کرد و در این زمینه می‌توان از مشهد به عنوان مصداق الگوی موفق سرمایه گذاری نام برد.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در کنار تلاش برای جذب اعتبارات دولتی، در راستای تأمین هزینه‌های اداره شهر، در حوزه سرمایه گذاری اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.

معاون وزیر کشور گفت: شورای عالی استان‌ها یک ظرفیت بسیار خوب قانونی برای ارائه لوایح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین مزاحم در مسیر فعالیت مدیریت‌های شهری به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.