سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکانات آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان بوشهر تکمیل شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ضروری است امکانات آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان بوشهر برای ارائه خدمات بهتر به مردم تکمیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی در آیین افتتاح سالن بازسازی و نوسازی شده تشریح اداره کل پزشکی قانونی استان بوشهر افزود: هرچند اقدام‌هایی در زمینه تکمیل امکانات آزمایشگاهی در پزشکی قانونی بوشهر انجام گرفته، ولی هنوز برخی از آزمایش‌ها به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود که باید زمینه انجام این تعداد آزمایش نیز در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: تامین امکانات لازم در اداره کل پزشکی قانونی از اطاله دادرسی‌ها پیشگیری و رسیدگی به موضوعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: پزشکی قانونی بیمارستان کوچکی است که برای خدمت رسانی بهتر به مردم نیازمند ملزوماتی است که هر قدر این امکانات فراهم باشند مردم کمتر دچار زحمت می‌شوند.

جمادی یادآور شد: پارسال ۲۶ هزار پرونده در چهار بخش تشریح، معاینه‌های سرپایی، آزمایشگاه و کمیسیون‌ها در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که حدود یک سوم این پرونده‌ها مربوط به پرونده‌های قضایی بوده است.

او گفت: باتوجه به حادثه خیز بودن کشور و شرایط استان می‌طلبد همه امکانات لازم برای قرار گرفتن در یک موقعیت بحرانی احتمالی فراهم شود.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در این آیین گفت: پزشکی قانونی به عنوان یکی از دستگاه‌های قوه قضائیه و معتمد است که نقش مهمی در ارائه خدمات به عموم و استعلام‌ها و کارشناسی حوادث و بحران‌ها دارد.

مهرداد علی بخشی افزود: با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته برخی از استان‌ها به عنوان قطب شناخته شده اند که باید پزشکی قانونی آن‌ها سوله‌های بحران ایجاد کند البته تعداد این استان‌ها در کشور بسیار محدود است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اعتباری و مصالح کشور لازم است از سوله‌ها و مکان‌های چند منظوره در زمان بحران استفاده شود.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور بیان کرد: باید هماهنگی‌های لازم در استان برای استفاده از امکانات دستگاه‌های دیگر در زمان بحران به صورت پیش بینی شده انجام شود تا دچار سردرگمی نشویم.

انتهای پیام/ک

ضرورت تکمیل امکانات پزشکی قانونی بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.