سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وزرای بهداشت ۲۱ کشور منطقه مدیترانه شرقی مهر ماه به ایران می‌آیند

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی گفت: در مهر ماه اجلاسی با حضور ۲۱ وزیر بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران برگزار می‌شود.

محمد آسایی اردکانی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همکاری با سازمان های بین المللی مستقر در ایران مانند سازمان جهانی بداشت، یونیسف، صندوق جمعیت سازمان ملل یکی از اهداف و برنامه های اصلی اداره کل امور بین الملل است و هر سازمان برنامه ها و بودجه هایی خاصی را به مدت 2 سال با نظر وزارت بهداشت تهیه و تدوین می کند و این برنامه ها ارزیابی می شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی ادامه داد: این سازمان ها می توانند نقش اساسی در اجرای استاندارها و برنامه های وزارت بهداشت در حوزه بین المللی داشته باشند و یکی از برنامه های مهم اداره امور بین الملل ایجاد هم کاری دو یا چند جانبه با کشورهایی است که تمایل دارند با ایران همکاری داشته باشند و ما می توانیم با این کشورها در حوزه سلامت از نظر علم و دانش و تجربه تبادل اطلاعات داشته باشیم و در این بین تفاهم نامه هایی اجرایی و منعقد می شود.

اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران

آسایی با اشاره به برگزاری اجلاس منطقه ای وزاری بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران بیان کرد: در مهر ماه اجلاسی در تهران برگزار می شود و ما از 21 وزیر بهداشت منطقه مدیترانه شرقی دعوت کرده ایم تا در ایران حضور پیدا کنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی اظهار کرد: این اجلاس سالانه مهمترین اجلاس حاکمیتی سازمان جهانی بهداشت محسوب می شود و وزیر بهداشت ایران ریاست اجلاس را به عهده دارد و امیدواریم در افتتاحیه اجلاس ریاست محترم جمهور حضور پیدا کنند.

آسایی گفت: در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی مهمترین مسائل منطقه مدیترانه شرقی به بحث و بررسی گذاشته می شود و سازمان بهداشت جهانی اسنادی را تعیین کرده است تا کشورها در مورد آن اظهار نظر کنند و تصمیم هایی که گرفته می شود در یک سال بعد از اجلاس لازم الاجراست و ما برنامه های مختلفی در اجلاس پیش بینی کرده ایم و امیدواریم میزبان خوبی باشیم و مفتخریم که ایران برای سومین بار میزبان وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.