سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی خواستار شد؛

مقابله با تحریم‌های یک جانبه آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی

نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی مقابله با تحریم‌های یک جانبه آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی (OPCW) روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در سخنرانی خود در شورای اجرائی این سازمان، ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حمله شیمیائی رژیم صدام به سردشت و قدردانی از پیام همدردی مدیرکل سازمان به مناسبت این روز، تصریح کرد که تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان با تاثیر گذاشتن بر درمان و داروی مصدومین و جانبازان سلاح‌های شیمیائی موجب تحمیل درد و رنج بیشتر به این عزیزان شده است.

وی این تحریم‌ها را عملی غیر انسانی خواند و خواهان اقدام جمعی و انفردی دولت‌های عضو برای مقابله با آن شد.

کاظمی ضمن برشمردن همکاری‌های دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیائی، تجاوز نظامی برخی کشور‌ها و رژیم صهیونیستی به سوریه را تقبیح کرد.

وی همچنین امحاء کامل سلاح‌های شیمیائی در جهان را برای تحقق اهداف کنوانسیون ضروری دانست و در این راستا خواهان نابودی هرچه سریعتر سلاح‌های شیمیایی توسط تنها دارنده آن یعنی آمریکا شد.

نود و یکمین اجلاس شورای اجرائی سازمان منع سلاح‌های شیمیائی که از روز ۱۸ تیرماه در مقر سازمان OPCW در لاهه هلند آغاز شده است تا روز ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد و در آن کشور‌های عضو آخرین تحولات و سیاست گزاری‌های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیائی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. رژیم صهیونیستی تاکنون کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را تصویب نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.