سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای داشتن محلات سبز در شهر زاهدان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در آستانه روز جهانی نه به پلاستیک، از سازمان‌های مردم نهاد استان دعوت به مشارکت در خصوص فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان؛ وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در آستانه روز جهانی نه به پلاستیک (۲۱ تیرماه) در نشست با سمن‌های زیست محیطی شهرستان زاهدان گفت: امروزه محیط زیست استان سیستان و بلوچستان بیش از گذشته به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای حل و کاهش مشکلات محیط زیست نیازمند است. محیط زیست استان و مشکلات آن مشارکت همگانی و مردمی را می‌طلبد که صرفاً با فعالیت‌های دولتی و حکومتی برطرف نمی‌شوند.

پورمردان افزود: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با حضور فعال در زمینه‌های مختلف محیط زیست از قبیل آموزش، فرهنگ سازی و ... به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و می‌توانند محیط زیست استان را در مسیر کاهش و به حداقل رساندن معظلات زیست محیطی و برطرف کردن آسیب‌های ناشی از آن یاری رسانند.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی مسائل محیط زیست متناسب با معضلات و مشکلات زیست محیطی، اقلیم و فرهنگ حاکم بر منطقه می‌تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود داشته به طور مثال می‌توان گفت یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان عدم مدیریت پسماند خانگی و نخاله‌های ساختمانی در مرکز و شهرستان‌های استان بوده که نیازمند مشارکت همه مردم، ارگان‌های دولتی و سمن‌های زیست محیطی است. سازمان‌های مردم نهاد استان با آگاهی بخشی به مردم در خصوص آسیب‌های زیست محیطی ناشی از عدم مدیریت پسماندو استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی نقش مهمی در سلامت جامعه، زیستگاه‌های طبیعی و حیات وحش ایفا کنند.

در پایان نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد حاضر در این نشست به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداخته و مقرر شد یکی از محله‌ها یا مناطق حاشیه شهر به عنوان پایلوت اقدامات زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان زاهدان با مشارکت اهالی محل برای داشتن محله سبز و عاری از زباله انتخاب و پس از رسیدن به این هدف به عنوان الگوی اجرایی محله سبز معرفی شود.

انتهای پیام/ع

نشست مشترک محیط زیست و سمن های زیست محیطی سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.