سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ثبت هشت هزار امامزاده در کشور

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هشت هزار امامزاده در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاوره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیش از هشت هزار امامزاده در سامانه اوقاف کشور ثبت شده است.

وی افزود: تکریم افرادی که با بزرگواری و کرامت وارد کشور شده و در راه خدا به مجاهدت و مهاجرت پرداختند در دهه کرامت مورد توجه است.

ارباب سلیمانی ادامه داد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به مردم کشور ایران عنایت کرده، ورود امام رضا «علیه السلام» به این سرزمین است.

وی افزود: بسیاری از پیام‌های امام رضا «علیه السلام» از طریق این نمایندگان به مردم ایران منتقل شده و اسلام ناب محمدی در این کشور شکل گرفت.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به روز بزرگداشت احمد بن موسی «علیه السلام» گفت: از احمد بن موسی با عنوان «امین ولایت» یاد شده و باید از چهره و شخصیت ایشان، اطلاعات زیادی منتشر شود.

وی در ادامه افزود: این شخصیت بزرگوار در سفر خود به ایران بیش از ٣ هزار همراه داشته و در طول سفر به‌خاطر جذابیت فراوانی که در صحبت کردن و دعوت به اسلام داشتند، بالغ بر ١٥ هزار نفر را با خود همراه کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: احمد بن موسی «علیه السلام» در طول حیات خویش بیش از ١٠٠ بنده را در راه خدا آزاد کرده و بار‌ها قرآن را کتابت فرمودند.

ارباب سلیمانی نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برگزاری جشنواره‌های امام رضا «علیه السلام» پر رنگ دانست و افزود: نخستین جشنواره امام رضا «علیه السلام» در سال ٨٣ در مشهدالرضا کلید خورده و سایر استان‌های کشور نیز با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورا‌های فرهنگی و کانون مساجد استان هر ساله برپا کننده این جشنواره و ادامه دهنده این راه شدند.

انتهای پیام/خ

سفر مشاوره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.