سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور:

مدیریت واحد شهری در کشور بلاتکلیف مانده/شهر‌ و روستا‌های کشور ظرفیت‌های مختلف بلااستفاده دارند

معاون وزیر کشور گفت:مدیریت واحد شهری در کشور بلاتکلیف مانده لذا دستکم باید به سوی مدیریت هماهنگ شهری برویم تا دستگاه‌های اجرایی هماهنگ عمل کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور امروز در مراسم رونمایی از برش منطقه‌ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد، گفت: اگر نظام برنامه ریزی شهری در کشور از جز به کل باشد خیلی از مسائل و مشکلات موجود حل می‌شود لذا باید به روستا‌ها و شهر‌های میانی توجه بیشتر داشت.

وی ادامه داد: نظام برنامه ریزی در کشور بیمار است و برنامه ریزی شهری در خلاء انجام نمی‌شود.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: شهر‌ها و روستا‌های کشور قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف دارند، ولی این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است و بسیاری از برنامه‌ها به صورت متمرکز در کلانشهر‌ها اجرا می‌شود.

جمالی نژاد افزود: برای رفع مشکلات شهری به جای رفتن دنبال معلول باید به دنبال علت‌ها باشیم، در کنار طرح آمایش سرزمینی، طرح آمایش شهری نیز مطرح شده است که می‌تواند در تعیین سرانه‌ها مؤثر واقع شود.
 
وی ادامه داد: با همدلی، رفاقت و هم افزایی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، که این شرایط در خراسان رضوی و مشهد به خوبی مهیاست.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برش منطقه‌ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد نقشه راه مناطق است و باید در تمام برنامه ریزی‌ها مورد توجه باشد.
 
 

موضوع پهنه بندی مشهد به زودی به نتیجه می‌رسد

 
محمد رضا کلائی شهردار مشهد نیز  گفت: در موضوع حریم مشهد با پیگیری‌های مدیریت شهری و شورای شهر مشهد، موضوع پهنه بندی شهر مشهد به زودی به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه  پهنه بندی مناطق نیز باید در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گیرد،  ادامه داد: به زودی در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد طرح شهرداری الکترونیک رونمایی می‌شود که این اقدام افزایش پاسخگویی و شفافیت را به همراه دارد.
 

سید امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در کنار اجرای طرح‌های مختلف شهری باید تخصیص بودجه و کنترل اعتبارات نیز درنظر گرفته شود تا این طرح‌ها به نتیجه لازم برسند.
 
وی ادامه داد: تدوین برش منطقه‌ای مشهد بیانگر وجود ذهنیت خاص در مجموعه مدیریت شهری است و امیدوارم در سال‌های بعد شاهد ارائه گزارش پیشرفت این طرح باشیم.

سند برش منطقه‌ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد برای سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان اولین الگو در کشور روز پنجشنبه طی مراسمی رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

رونمایی از سند برش منطقه‌ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.