سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تشکیل ستاد راهبری اجرای سند مهندسی فرهنگی/ نباید با تغییر مسئولان اجرای مصوبات متلاطم شود

حجت الاسلام عاملی از تشکیل ستاد راهبری اجرای سند مهندسی فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 713 کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به نقش و جایگاه کمیسیون مشورتی باید برای استفاده بیشتر از ظرفیت این کمیسیون تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به ارجاع موضوع درج دهه کرامت در تقویم رسمی کشور به شورای فرهنگی عمومی افزود: با توجه به ارجاع مجلس شورای اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر درج دهه کرامت در تقویم رسمی کشور این موضوع به شورای فرهنگ عمومی ارجاع شده است.

دهه کرامت جایگاه همدلی و همراهی ملی حول ولایت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک دهه کرامت ادامه داد: دهه کرامت از ابعاد هویت بخش ملی برای جامعه اسلامی ایران برخوردار است و با توجه به میلاد امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها، در این دهه مبارک می توان برای آن یک جایگاه همدلی و همراهی ملی حول ولایت و امامت قائل بود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 35 ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این مدت بیش از 2 هزار مصوبه تحت عناوین مختلف و در 27 قالب به تصویب رسیده است.

وی افزود: حدود 85 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب اسناد راهبردی و مرجع حوزه فرهنگ، علم، فناوری و تعلیم و تربیت اختصاص داشته است.

تشکیل ستاد راهبری اجرای سند مهندسی فرهنگی در چند هفته آینده

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: هفته گذشته موضوع تشکیل ستاد راهبری اجرای سند مهندسی فرهنگی با رئیس جمهور در میان گذاشته شد و ایشان با توجه به این نکته که ریاست ستاد با رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور است، به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کردند تا طی چند هفته آینده این ستاد تشکیل جلسه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: موضوع فرهنگ موضوع مهمی است و همه ما نسبت به این مهم که زیست بوم زندگی مردم را تشکیل می دهد نیازمند توجه هستم و لازم است با روش های مقبول و منطقی به تقویت فرهنگ کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظام حقوقی کشور گفت: نباید با عوض شدن مسئولان اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دچار تلاطم شود.

وی افزود: تراکم و انباشت قوانین و مقررات هم از مشکلات دیگر کشور است که بصورت جدی نیازمند تنقیح قوانین مقررات هستیم و با توجه به تراکم مصوبات، شورای عالی انقلاب فرهنگی،  از این امر مستثنی نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.