سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت؛

فعالیت بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۶ درصد آن جزو صنایع کوچک است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌ برداری فاز اول واحد‌های صنفی تولیدی فلزتراشان شهرک صنعتی توس، گفت: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۶ درصد آن جزو صنایع کوچک است .

وی ادامه داد: از دو منظر باید به این مسئله توجه کرد، اولا از منظر تولید و فعالی‌های مربوط به تامین مواد اولیه و نقدینگی مشابه با سایر فعالیت‌ها هستند، اما از منظر دیگر در یکسری فعالیت‌ها همچون خوشه صنعتی، مراکز فناوری کسب و کار و کیلنتک عارضه‌ یابی، مشکلات را دست بندی و در جهت رفع آن به صورت کلان فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : امروز توفیق داشتیم از قوچان، درگز و هم‌اکنون از شهرک صنعتی توس بازدیدی انجام دهیم.

صالحی نیا افزود: در بازدید از شهرک صنعتی توس، افتتاح پروژه بازچرخوانی آب، آسفالت و تصحیح سطوح و ایجاد کارگاه فلز تراشی به لحاظ تامین قطعات و انجام امور صنفی خود واحد‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این واحد صنعتی، شرکتی دانش‌بنیان با استفاده از توان فنی و مهندسی افراد، فناوری طب را توسعه و براساس ظرفیت ایجاد شده، تنها در برخی از مواد اولیه وابستگی وجود دارد و بقیه مراحل ساخت، تولید و کنترل کیفی به صورت داخلی انجام می‌شود و امیدواریم با توجه به درخواست آنان، توسعه بیش از دوبرابر را برای آنان ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور ما در این شهرک به دلیل قرارگیری در سال رونق تولید و سیاست محوری دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

صالحی نیا افزود: در مقایسه صورت گرفته، شاهد وفاق و همکاری خوب واحد‌ها هستیم و در حال حاضر برخی واحد‌های تولیدی با مشکلاتی چون؛  تامین مواد اولیه، ثبت سفارش و تامین نقدینگی مواجه هستند و این مشکلات را در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی در حوزه واردات وجود دارد که همچون فرصتی در اختیار تولیدکنندگان است تا با تولید خود نیاز‌های داخلی کشور را رفع و شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام//ف.ح

مشکلاتی در حوزه واردات، فرصتی در اختیار تولیدکنندگان است

برچسب ها: شهرداری ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.