سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا اقدامی عملی برای خواسته‌های اقتصادی ایران انجام نداده است/ تکاپوی سیاسی صرف نمی‌تواند برجام را حفظ کند

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: اروپایی‌ها در حوزه‌های اقتصادی و عملی که خواسته  ایران است، هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.


حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پایان فرصت ۶۰ روزه و اجرای گام دوم ایران، اظهار کرد: آنچه تاکنون از اروپایی‌ها دیده می‌شود، صرفاً تکاپوی سیاسی بوده که به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند.

وی افزود: اروپایی‌ها به لحاظ سیاسی سعی کرده‌اند تا همه ابزار‌های خود را در راستای نجات برجام به کار بگیرند، اما در حوزه‌های اقتصادی و عملی که خواسته جمهوری اسلامی ایران است، هیچ اقدامی انجام ندادند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: تکاپوی سیاسی اروپایی‌ها نمی‌تواند قرارداد برجام را حفظ کند چرا که اکنون و در شرایط فعلی برجام یک مسیر دو طرفه است، به نحوی که آمریکا تحریم‌ها را تشدید کرده و ایران نیز برنامه‌های خود را در در قالب NPT پیش می‌برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: به نظر می‌رسد که اروپا با پیش گرفتن تاکتیک صبر راهبردی سعی دارد تا ایران و آمریکا را به سمت حل اختلافات سوق دهد که در حاضر چنین مساله‌ای مقدور نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو راهکار برای حفظ برجام وجود دارد، یک راهکار در قالب برجام است که شورای مشورتی این قرارداد برای شرایط فعلی تصمیم گیری کند، که اگر عزم کافی برای حل اختلافات صورت نگیرد برجام دچار فروپاشی خواهد شد.

فلاحت پیشه گفت: راهکار دوم نیز این است زمینه مذاکرات در سطح سران کشور‌ها فراهم شود که اگر عزم کافی وجود داشته باشد باید مسئولان و وزرای خارجه کشور‌ها بر اساس دستور کاری مشخص شده با یکدیگر مذاکره کنند که فعلا چنین کاری صورت نگرفته است، لذا اروپایی‌ها باید بدانند که تنها با کنش سیاسی نمی‌توانند بقای برجام را تامین کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.