سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز:

نوبت بندی آب در شیراز صحت ندارد/فاز نخست انتقال آب از سد درودزن شهریورماه افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: اخباری که در مورد نوبت آب در شیراز انتشار داده می‌شود، غیر واقعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الله‌بخش نظرپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، اعلام اجرای برنامه نوبت‌بندی آب در شهرستان شیراز را در وضعیت فعلی غیر ضروری دانست و گفت: چنانچه نیاز به اجرای این برنامه باشد از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام می‌شود و در شرایط کنونی اخباری که در مورد نوبت آب در شیراز انتشار داده می‌شود، غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی با تنش کم آبی مواجه شده‌ایم، اظهار کرد: افزایش دما و رعایت نکردن مصرف سبب افت فشار شده در حالی که ۳ تا ۵ درصد تولید آب در شیراز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید میانگین روزانه آب در شهرستان شیراز در فصل زمستان در حدود ۳۵۴ هزار و ۲۳۹ متر مکعب است، اما در یک ماه اخیر این مقدار به ۵۷۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است ادامه داد: در چند روز اخیر افت فشار آب به گونه‌ای بوده که شهروندان با مشکل مواجه شدند و همواره تلاش داریم با استفاده از تانکر‌های حمل آب این کمبود را جبران کنیم.

نظرپور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود رفته رفته با کاهش یافتن دمای هوای شیراز مصرف آب در این شهر کاهش و مشکل افت فشار نیز رفع شود که براساس گزارش‌ها برخی از مناطق جنوبی تنها با افت فشار آب مواجه هستند و تا صبح امروز در دیگر مناطق کلانشهر شیراز مشکل خاصی گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز منابع تامین آب آشامیدنی شیراز را از طریق ۱۹۰ حلقه چاه در مدار و سد درودزن اعلام کرد و گفت: هم اینک ۷۸ درصد آب آشامیدنی شیراز از منابع زیر زمینی و مابقی از سد درودزن تامین می‌شود که از سال ۸۶ تاکنون به علت خشکسالی‌های اخیر ۴۰ حلقه چاه آب از مدار خارج شده است.

نظرپور تامین آب از طریق خط دوم آب از سد درودزن را برای مردم شیراز به عنوان پروژه مهم آبرسانی معرفی کرد و افزود: امیدواریم تا پایان شهریور فاز نخست و بهمن ماه امسال نیز با بهره‌برداری کامل این خط انتقال، مشکلات کیفیت و افت آب شیراز برطرف شود.

انتهای پیام/چ

تکذیب نوبت بندی آب در شیراز 

برچسب ها: بارش باران ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.