سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدخدایی در نشست فرمانداران سراسر کشور:

انتخابات از اصلی‌ترین روش‌های اداره جامعه بوده است/ باید مصمم باشیم با تخلفات برخورد قاطع داشته باشیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات از اصلی‌ترین روش‌های اداره جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در همایش فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: قانون اساسی آنچه در حقوق بین الملل صحبت می‌شود، به معنای تعیین حق سرنوشت است.

وی ادامه داد: قانون انتخابات از اصلی‌ترین روش‌های اداره جامعه بوده و از آغاز انقلاب انتخابات به صورت مناسب برگزار شده است.

کدخدایی تصریح کرد: در طول جنگ تحمیلی، هیچ یک از انتخابات‌های کشور تعطیل نشد و این یکی از ارزش‌های نظام اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: انتخابات در کشور ما چه در اجرا و چه در نظارت مردمی است. این مردم هستند که بار انتخابات را بر دوش دارند. حفاظت و پاسداری از آرای همین مردم وظیفه ماست.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: اگرچه مسئول نظارت بر انتخابات شورای نگهبان است، اما این گونه نیست که وزارت کشور تلاشی برای پاسداری از آرای مردم نباید داشته باشد

وی ادامه داد: اجرای صحیح قانون وظیفه همه ماست، اگر می‌خواهیم مشارکت بالا برود، اگر می‌خواهیم انتخابات سالم برگزار شود، باید قانون صحیح اجرا شود. اجرای صحیح قانون به افزایش اعتماد عمومی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک از الزامات ما در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: تا هر مرحله‌ای که بتوانیم امنیت و سلامت انتخابات را با هماهنگی وزارت کشور تامین کنیم، آن را الکترونیکی برگزار می‌کنیم.

کدخدایی با تاکید بر اینکه قانون اساسی آینه‌ای از مردم سالاری دینی مبتنی بر آموزه‌های دینی است، افزود:جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است، مردم بار اصلی انتخابات را بر دوش دارند.

وی ادامه داد:انتخابات در کشور ما چه در اجرا و در نظارت مردمی است؛ این مردم هستند بار اصلی انتخابات را بر دوش دارند؛ حفاظت و پاسداری از آرای همین مردم وظیفه ماست.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اجرای صحیح قانون وظیفه همه است و‌لازمه داشتن یک انتخابات سالم، اجرا شدن صحیح قانون است.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: گاهی احساس می‌شود حوزه اجرا و نظارت از هم جداست که البته ما باید با هم در این زمینه همکاری داشته باشیم که این همکاری هم به معنای وحدت اجرا و نظارت نیست. جلسات کارشناسی در حال حاضر بین شورای نگهبان و وزارت کشور و وزیر کشور و آقای جنتی در حال برگزاری است و این دوره یکی از ادواری است که همکاری خوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار است.

کدخدایی با اشاره به اینکه انتخاب صحیح معتمدین و برخورد با تخلفات اعتماد جامعه را افزایش می‌دهد، گفت: یکی از ضعف‌های قانون انتخابات، برخورد با تخلفات است، اما با این حال برخورد قاطع با تخلف اگر انجام شود دیگر به جانبداری متهم نخواهیم شد.

وی در پایان تصریح کرد:  رخ دادن تخلف در انتخابات طبیعی است، اما چگونگی برخورد با آن هم مهم است. هر جا هستیم باید برخورد قاطعی با تخلف داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.