سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰هکتار از مراتع زیر کوه ،زیر کشت آویشن

درویشی از وجود ۲۰۰ هکتار از مراتع زیر کوه ،زیر کشت آویشن خبر داد.

درویشی مدیر جهاد کشاورزی زیر کوه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: به علت افزایش بارندگی در سال جاری شاهد رویش گیاهان دارویی فراوانی در شهرستان هستیم و بالغ بر ۴۵۰ کیلوگرم آویشن از مراتع کوهستانی برداشت شده است .

وی افزود: قیمت هر کیلو آویشن ۶۵۰ هزار ریال می باشد و مبلغ ۲۹۰ میلیون ریال از فروش این محصول عاید حدود ۲۲۰ خانوار زیر کوهی شد .

درویشی در خصوص تفاوت عطر وطعم آویشن اظهار کرد :طعم و رنگ آویشن در مناطق مختلف متفاوت بوده و آویشنی که در نقاط سرد کوهستانی می روید ،طعم بهتر و مرغوبیت بالاتری نسبت به سایر آویشن ها دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زیر کوه بیان کرد: آویشن گیاهی از تیره ی نعناع می باشد و قسمت های مورد استفاده یعنی سرشاخه های گلدار آن به مصارف دارویی و طبی می رسد و رویش این گیاه در مراتع شهرستان به صورت خودرو می باشد.

وی در ادامه به خواص این گیاه اشاره کرد و گفت :طعم دمنوش آویشن هیچگاه از خاطر مردمی که به زیر کوه سفر می کنند نمی رود ،این گیاه دارویی بسیار شفا بخش برای بیمار ی های دستگاه تنفسی ،برونشیت ،آسم ،سرماخوردگی و...می باشد و اغلب در فصل زمستان مهمان خانه های دوستداران گیاهان دارویی می باشد.

انتهای پیام / ط ا

برداشت آویشن  از مراتع زیرکوه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.