سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون انتخابات:

کارمندان متخلف انتخابات پارلمانی شناسایی و مجازات می شوند/ بودجه انتخابات هنوز تامین نشده

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان بر اهتمام این کمیسیون به شناسایی و مجازات کارمندان متخلف انتخابات پارلمانی گذشته تاکید کرد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کارکنان انتخابات پارلمانی که تخلف داشته اند و به نفع یا ضرر نامزد خاصی کار کرده اند شناسایی و مجازات می شوند.

به گفته وی، افراد متخلف در قدم اول به کمیسیون شکایت انتخاباتی معرفی شده و از وظیفه برکنار می‌شوند. به این افراد اجازه کار در کمیسیون انتخابات داده نمی‌شود و بر اساس قانون کارکنان تادیب می‌شوند و در نهایت کارمندان متخلف به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می شوند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنین درباره بودجه انتخابات افزود که مبلغ مورد نیاز برای برگزاری انتخابات هنوز تامین نشده است.

خانم نورستانی از تامین کنندگان بودجه انتخابات افغانستان خواست که بودجه تعهد شده را برای این کمیسیون تامین کنند و به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند تا این کمیسیون قادر به برگزاری در تاریخ ششم میزان/ مهر باشد.

گفتنی است که بخش اعظم بودجه انتخابات های افغانستان توسط کشورهای خارجی تامین می شود. در انتخابات پارلمانی افغانستان دولت فقط ۱۱ میلیون دالر از ۱۱۵میلیون دالر بودجه انتخابات را تامین کرده بود. برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به حدود ۱۹۲ میلیون دالر نیاز است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.