سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

بررسی آخرین وضعیت درمانی شیخ زکزاکی در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نشست امروز این کمیسیون را درباره بررسی آخرین وضعیت سلامتی رهبر شیعیان نیجریه تشریح کرد.

محمد جواد جمالی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نشست امروز این کمیسیون درباره آخرین وضعیت درمانی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، گفت: این نشست با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه، تعدادی از پزشکان و معاونت حقوق بشر اسلامی برگزار شد.

وی افزود: پزشکان حاضر در جلسه که از برخی کشور‌های اروپایی به دیدن شیخ زکزاکی رفته بودند، گزارشی از وضعیت پزشکی وی را برای نمایندگان تشریح و اعلام کردند با توجه اصابت گلوله و آسیب جدی به قسمتی از گونه و چشم، فشار خون بالا، مشکلات ستون فقرات، وجود سرب در خون و مشکلات خونی ادامه زندانی ماندن رهبر شیعیان نیجریه بسیار خطرناک است.

جمالی تاکید کرد: پزشکان بیان کردند، انجام مراحل درمانی مورد نیاز برای شیخ زکزاکی در زندان و حتی در کشور نیجریه با توجه به کمبود امکانات امکانپذیر نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند، با توجه به قوانین حقوق بشری و انسان دوستانه از دولت نیجریه بخواهند نسبت به آزاد کردن شیخ زکزاکی با وجود حکم قضایی دادستانی برای انجام درمان و حمایت‌های پزشکی اقدام کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
فكر نكنن با كشتن آيت الله زكزاكي بازي تموم ميشه بلكه تازه بازي شروع ميشه
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۸
بنده خدا این مرد چند ساله زندانه